Zo een halve maan vormige plaat in de hals is ooit door Beuescher gemaakt.
Mijn tenor uit circa 1935, die een The Martin stensil heet te zijn, heeft een neck met een halve maan.
Waarschijnlijk dus een Beuescher neck.
Vervolgens zit er, volgens mij, applicatur op van Conn.
Volgens mij werd er in het verleden nogal 'gerotzooit' met saxen.
Nou heeft iedere sax wel zijn eigen stem maar gevoelmatig heeft het aanbrengen van beplating aan de onderzijde van een sax grote gevolgen voor de trilling van het instrument en dus op de toon.
Op deze manier door redenerend kan door het aanbrengen van beplating op een sax iedere dezelfde stem krijgen.
Het zou erg jammer zijn als de sax zijn eigen stem verliest.
Penningh
[/quote]
Wat ik op een ander topic tegen kwam was het volgende.
http://bassic-sax.info/4images/details.php?image_id=13905De bovenste neck is mijn neck.
Het zou dus een Keilhart neck hebben.
Het jammere is dat in het verleden een of andere onverlaat de tuner om een leleijke manier verwijdert.
Ik denk om de sax stemmend te krijgen.
Dus de ik heb een Keilhart Presidentneck op een The Martin body met een applicatuur van ?Conn?
En dit draagt dan de naam Götz.
Penningh