Hoi allemaal,
Ik speel nu 2 jaar altsaxofoon, naast dat ik al 8 jaar dwarsfluit speel. Ook speel ik piano, gitaar etc.
Ik treed vaak op en speel in bandjes, volgend jaar wil naar het conservatorium, opleiding docent muziek.
2 jaar geleden hebben we een Purcell gekocht, met het idee van 'eerst kijken of het lukt en of ik het leuk vind', en dat is inmiddels gelukt!

Nu blijven m'n kleppen van m'n sax vaak plakken de afgelopen tijd, ook vind ik de klank steeds minder mooi (te netjes)..
Aangezien ik zo'n 'slechte kwaliteit' saxofoon niet wil laten repareren, wil ik graag een nieuwe (tweedehands?) sax kopen..
Ik heb sinds een jaar ook een Selmer mondstuk, maar wat is een goede sax? Ik zat zelf te denken aan een tweedehands, omdat er ook veel geïnvesteerd moet worden in m'n andere instrumenten.. Wat is een goed merk (en model)? Ik speel voornamelijk pop/rock maar ook andere genres komen wel voorbij. Een echte vette, volle sound met een rauw randje lijkt me wel erg gaaf, maar ik weet natuurlijk niet of dit haalbaar is?!
Ik ben op zoek naar een échte goede saxofoon, die zeer degelijk is, van goede kwaliteit en een mooie sound heeft. Aangezien ik van muziek 'maken' m'n beroep wil maken en dit écht m'n grote passie is, wil ik ook echt een goede.
Waar moet ik op letten etc.? Tips zijn heeeel welkom!

Alvast bedankt!