Author Topic: big band in Utrecht zoekt leden  (Read 5916 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Birgit

• Member
  • *
  • YTS-280
big band in Utrecht zoekt leden
« on: 12 November 2012, 10:50:14 »
Hoi allemaal!
Samen met wat mede-muzikanten ben ik bezig met het oprichten van een nieuwe, toegankelijke big band in Utrecht. Er is al een dirigent, tenorsax, altsax, baritonsax, trompet en trombone, maar alle andere plekjes moeten nog opgevuld worden. Het is echt nog een project in wording, dus de details liggen verder nog niet vast. Het wordt één keer in de twee weken repeteren, vermoedelijk op maandag. De repetitielocatie wordt waarschijnlijk in Utrecht Zuilen (noordwest). Wie vindt het leuk om zich bij ons aan te sluiten? Ervaring niet vereist, gezelligheid wel gewenst! Reacties kunnen gewoon via deze site.
We zoeken trouwens dus ook nog een ritmesectie, dus als iemand wat weet...
Misschien tot gauw!

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: big band in Utrecht zoekt leden
« Reply #1 on: 12 November 2012, 11:54:36 »
Leuk initiatief, vooral dat jullie het toegankelijk willen houden zal veel mensen wel aanspreken, helaas voor mij te ver weg.

Wel even een vraag, waarom kiezen jullie voor slechts eens in de twee weken te repeteren en niet gewoon elke week? Als er steeds twee weken tussen ligt ben je vaak de vorige repetitie alweer grotendeels vergeten en ben je eerst weer tijd kwijt om dat weer op te halen op de repetitie, niet iedereen zal even enthousiast er thuis mee aan de slag gaan is mijn ervaring. Vooral als beginnende band heb je je tijd wel nodig om veel repertoire in één keer in te studeren.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Birgit

• Member
  • *
  • YTS-280
Re: big band in Utrecht zoekt leden
« Reply #2 on: 15 November 2012, 10:20:53 »
Eigenlijk heeft dat vooral te maken met de beschikbaarheid van de dirigent en de locatie, puur praktische zaken dus.