Author Topic: Oud en nieuw.  (Read 1459 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline wiki

• Member
  • *
Oud en nieuw.
« on: 16 November 2012, 20:51:41 »
Beste allemaal,

ik wil me graag even voorstellen als nieuw lid van het SaxForum.
Op mijn 56 ste, na het meedoen aan een workshop van Victor Posch voor mensen die saxofoon spelen wel leuk leek ben ik verkocht.
Zonder enige kennis van muzieknoten en enige ervaring met wat voor muziekinstrument dan ook. (op wat jaren bij de drumband na, maar dat kwam door de meiden die er bij zaten.)
Dus sinds april 2011 zit ik op saxofoonles. Bij Matthews in Edam kon ik een tenorsaxofoon leasen om eerst maar eens te gaan proberen. Een Selmer Bundy.
Het lessen gaat met horten en stoten en net als je denkt dat het wat begint voor te stellen, krijg ik van mijn leraar te horen dat het wel leuk klinkt, maar dat de noten er net naast zitten en of ik dat maar even met mijn rietje recht wil zetten. Maar we blijven stug volhouden. Inmiddels heb ik via Marktplaats een eigen Selmer Bundy aangeschaft en gaan we ervoor.
Ik ben blij nu zoveel lotgenoten gevonden te hebben.

Vriendelijke groet, Wiki
"I\'ll Become A Professional Saxophonist or Die Trying."

T: Conn 10 M Lady Face. TM: Selmer s80 C** / Otto Link super Tonemaster 6 / Otto Link Vintage Eboniet 7.

Offline CynthiaM

• Member
  • *
Re: Oud en nieuw.
« Reply #1 on: 16 November 2012, 22:20:09 »
Hoi Wiki.
Je bent nooit te oud om te leren he. Leuke hobby heb je gekozen. Heb je al ideeén wat je er in de toekomst mee wilt gaan doen?
Zelf ben ik net zo begonnen als jij, maar speel nu alweer een tijdje in een amateurbandje. En dat is geweldig.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Zoot

• Guest
« Reply #2 on: 16 November 2012, 23:48:44 »
Quote from: "wiki"
en gaan we ervoor.

:P  thats the spirit......  :!:
veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom         hier            8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Ps Zondag Saxbeurs in Leusden.......  leuk, gezellie, van alles te zien & te beleven.....

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #3 on: 17 November 2012, 10:35:29 »
Welkom Wiki met deze goed doordachte keuze, saxofoon en tenor.

En niet zo bescheiden, de zoektermen wiki en saxofoon geven al meer dan 100.000 hits op google.
Goed gedaan.

=D>  =D>  =D>
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 17 November 2012, 11:36:46 »
Welkom Wiki
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

javaou

• Guest
« Reply #5 on: 30 November 2012, 15:15:11 »
Welkom in de leukste saxfamilie in NL, en zoals je weet is de tenor de "foute-oom" in de familie :D
Jan

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #6 on: 30 November 2012, 17:28:05 »
Quote from: "javaou"
Welkom in de leukste saxfamilie in NL, en zoals je weet is de tenor de "foute-oom" in de familie :D
Jan

Ééh, dat is Zoot toch bij ons?
 :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #7 on: 01 December 2012, 04:34:04 »
Welkom!