Author Topic: hoe te beginnen met klein budget  (Read 1640 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline henny2506

• Member
  • *
hoe te beginnen met klein budget
« on: 28 November 2012, 12:07:32 »
Hallo,

Zoals ik vertelde in mijn voorstel berichtje, oefende ik een aantal jaar geleden op een leen sax.
Die heb ik inmiddels niet meer dus moet ik op zoek naar een alternatief.
Op marktplaats staan ze al te koop rond de 200, maar ik begreep dat daar vaak een revisie beurt bij komt kijken van een paar honderd euro.
Nu heb ik niet zo'n groot budget, ik heb al gekeken naar huurkoop, maar wat is een aanrader om bij te huren ?
Er is best veel aanbod en ik weet er te weinig vanaf.

Groetjes,
Henny

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: hoe te beginnen met klein budget
« Reply #1 on: 28 November 2012, 12:36:07 »
Bedoel je bij wat voor winkel je dan het best terecht kan? Dat hangt natuurlijk af van waar je woont.

Maar zoals je zelf al zegt, goedkoop is al snel duurkoop bij tweedehands als er eerst nog een revisie bij komt kijken. De goedkoopste manier om aan een redelijk goede sax te komen is vaak wel om je aan te sluiten bij een muziekvereniging waarbij je bij de meeste verenigingen wel een sax in bruikleen kan krijgen waar je naast je contributie niets extra voor betaald. Ook revisie en onderhoud is dan niet meer op jouw rekening. Moet het je natuurlijk wel liggen om bij een harmonie/fanfare te gaan spelen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: hoe te beginnen met klein budget
« Reply #2 on: 28 November 2012, 13:39:57 »
Goedkoopste wat nog betrouwbaar is...
Ga op zoek naar een tweedehands yamaha moet je toch voor tussen de 400 en 600 euro een redelijk exemplaar weten te vinden

Neem iemand mee die de sax kan bespelen VOOR dat je hem koopt..
Kom je er van zelf achter of die goed sluit en zuiver is (als je en een stem apparaat mee neemt)