Hoe zijn ze tov de LCs?
De LC's zijn moderne saxofoons met een mooie moderne klank - hoe je het ook wil definiëren.
De AS saxofoons zijn nét dat ietsje anders: oudere boringsprofielen zorgen voor een ander geluid.
Wat ik al deed met LC Sax was zorgen dat het "onzichtbare" deel (kwaliteit asjes, puntschroeven, goede vetten) veel aandacht kregen. De meeste merken probeerden daar vaak vooral op te besparen...met alle gevolgen van dien...
Met de AS saxofoons heb ik dat nog een stapje verder genomen door nog betere materialen en onderdelen te zoeken. De polsters die ik gebruik voor de AS saxofoons zijn kangoeroe polsters van Prestini. Als ik echter binnen afzienbare tijd nog betere polsters kan vinden, dan ga ik me niet vastpinnen op de polsters van Prestini maar schakel ik over.
Qua afstelling waren de LC's al heel goed - bij de AS saxofoons ga ik daar echter ook nog een stapje verder mee. Samen met mijn techniekers heb ik een soort draaiboek uitgewerkt met een te volgen procedure om te zorgen dat de saxofoons nog fijner afgesteld kunnen worden. Dat kost allemaal wel iets meer...maar met "Adolphe Sax & Cie" kan en mag ik 100% mijn eigen ding doen, dus ik wil dat ze (zo) perfect (mogelijk) zijn.De AS saxofoons zijn nog een stapje hoger...
Ook kleine dingetjes, zoals de koffer...ik kon het niet laten...maar er moest een Belgisch vlaggetje op