Leuke tocht naar Gorssel, Deventer en weer Gorssel gemaakt, erg aardige mensen in beide winkels.
Eerst bij Saxpoint geblazen op de Yana T800, en dat ging - voor een beginner dan - best lekker. In mijn prijsklasse hadden ze verder niets staan, maar dat geeft niets als er maar eentje bij is die mij aanspreekt.
Daarna naar de Saxofoonwinkel. Daar heb ik geblazen op een Yamaha, een Jupiter, een nieuwer mij onbekend en niet onthouden instrument, en een Buesscher Aristocrat. Leuk, en zeker leuk om de verschillen te horen en voelen. Wat blaast die Yamaha makkelijk en wat klinkt die Buesscher lekker! Maar goed, allemaal buiten mijn prijsrange; alle goedkopere Jupiters waren verkocht.
Zonder enige spijt ben ik dus terug naar Gorssel gereden en heb de Yana T800 meegenomen. Eerst maar eens huren. Wel het plastic mondstuk vervangen door een gebruikte Selmer C*, en een doosje Rico Royal 3 meegenomen. Verder een standaard, padwisser en necksaver. Koffer, de originele uit 1985, leuk, draagkoord, kurkvet en een doorhaalwisser zaten er standaard al bij.
Helemaal happy met de Yana, lekker wat B's, A's, G's en F's spelen, en woensdag op naar les 1. Zin in