Main Menu

Ook nieuw hier

Started by Ageeth, 26 January 2013, 20:58:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ageeth

Hallo,

Ik heb nog maar net dit forum ontdekt en meld mij meteen maar even aan.
Mijn naam is Ageeth, 37 jaar en ben pas begonnen met het leren bespelen van de alt saxofoon.
Ik heb nu 3 keer les gehad en al zeg ik het zelf het gaat best goed, op zo nu en dan (soms regelmatig) een muis in mijn sax na tenminste.
Ik heb een sax van de muziekvereniging waar ik mij lid van heb gemaakt en hoop in de toekomst mee te kunnen spelen.
Eerst maar eens zien dat ik er goed op kan spelen.
En nu eerst maar eens het forum leren kennen en rondneuzen wat er allemaal op te vinden is.

groetjes Ageeth

Zoot

Quote from: Ageethop zo nu en dan (soms regelmatig) een muis in mijn sax na tenminste.

met de juiste   ???   ademsteun blaas je die er zo uit........   :P

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom         hier               TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

CynthiaM

Hoi Ageeth.
Welkom op dit forum en veel plezier met je nieuwe hobby.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Coen

Welkom in deze berg informatie  :D
En leuk dat er zoveel nieuwelingen zijn, je loopt gelijk met me, met 3 lessen. Zo is het voor de volgende meeting de moeite waard een beginners workshop te organiseren. Heel veel plezier met je sax!
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Ageeth

dank voor de reakties.
Coen, uit welk boek heb jij les? Ik heb les uit het boek horen, lezen en spelen deel 1.

groetjes Ageeth

drietenor

Welkom bij de club Ageeth

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Coen

Hoi Ageeth,

Ik gebruik hetzelfde boek, uiteraard met CD; meespelen vind ik echt leuk! Daarnaast heeft m'n docente me Abracadabra saxophone van Jonathan Rutland meegegeven, daar speel ik nu wat liedjes uit, heel leuk!
Verder ben ik in m'n enthousiasme al naar een muziekwinkel geweest en heb ik op de groei wat boekjes gekocht, waaronder Blues for blowers (tenorsax) van Fred Stuger.Oh when the saints gaat al heel aardig, een goede om de Bes te oefenen. Ook met CD trouwens.

Onder 'Links' hier op het forum heb ik een draadje 'Links voor beginners aangemaakt, misschien dat je daar wat aan hebt. En als jij tips hebt hoor ik dat ook graag! Voorlopig zijn we in elk geval op de juiste plek beland om heel veel informatie te kunnen vinden, maar uiteindelijk gaat het om het speelplezier en het merken dat het steeds beter gaat. Dan verdwijnt die muis ook vanzelf.

Waar ik nu af en toe tegen aanloop is dat ik bij staccato blazen soms alleen lucht blaas. Dat komt volgens m'n docente doordat ik m'n tong ben gaan gebruiken, wat op zich goed is, maar waardoor ik nu nog te teveel gebruik maak van m'n kaak- en andere spieren rond m'n mond. Moet meer ontspanning in!

Groeten van Coen
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

JR

Welkom Ageeth!

Kan je die muis niet africhten om nà het spelen door je sax te kruipen?

Da's 'n stuk handiger dan met een wisser
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

MMonroe

Van harte welkom Ageeth, ik ben ook een beginner en heb volgende week mijn 3e les.
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Ageeth

Quote from: "JR"Welkom Ageeth!

Kan je die muis niet africhten om nà het spelen door je sax te kruipen?

Da's 'n stuk handiger dan met een wisser

Dat zou wel zo handig zijn hahahaha maar helaas laat die muis zich nog niet goed sturen.
Al piepte hij vandaag een heeeel stuk minder.

Ageeth

Quote from: "Coen"Hoi Ageeth,

Ik gebruik hetzelfde boek, uiteraard met CD; meespelen vind ik echt leuk! Daarnaast heeft m'n docente me Abracadabra saxophone van Jonathan Rutland meegegeven, daar speel ik nu wat liedjes uit, heel leuk!
Verder ben ik in m'n enthousiasme al naar een muziekwinkel geweest en heb ik op de groei wat boekjes gekocht, waaronder Blues for blowers (tenorsax) van Fred Stuger.Oh when the saints gaat al heel aardig, een goede om de Bes te oefenen. Ook met CD trouwens.

Onder 'Links' hier op het forum heb ik een draadje 'Links voor beginners aangemaakt, misschien dat je daar wat aan hebt. En als jij tips hebt hoor ik dat ook graag! Voorlopig zijn we in elk geval op de juiste plek beland om heel veel informatie te kunnen vinden, maar uiteindelijk gaat het om het speelplezier en het merken dat het steeds beter gaat. Dan verdwijnt die muis ook vanzelf.

Waar ik nu af en toe tegen aanloop is dat ik bij staccato blazen soms alleen lucht blaas. Dat komt volgens m'n docente doordat ik m'n tong ben gaan gebruiken, wat op zich goed is, maar waardoor ik nu nog te teveel gebruik maak van m'n kaak- en andere spieren rond m'n mond. Moet meer ontspanning in!

Groeten van Coen

Ik zal eens even bij 'links' kijken.
Ik heb via marktplaats een bod gedaan op het boek horen, lezen en spelen bekende liedjes, dat leek mij ook wel leuk om te proberen.

Allegra

Hoi Ageeth,

welkom hier! En heel veel plezier met spelen!

QuoteIk heb nu 3 keer les gehad en al zeg ik het zelf het gaat best goed, op zo nu en dan (soms regelmatig) een muis in mijn sax na tenminste.

Ik heb les sinds september en op dit moment woont er een hele muizenfamilie in m'n toeter...  :-D
Tenor: Conn Ladyface
Mondstuk: Otto Link STM Early Babbitt + Meyer 7M

drietenor

in de winter zie je vaak dat knaagdieren de binnenruimtes opzoeken.
Met de lente verdwijnen ze weer naar buiten.

Wat helpt tegen deze wintertrek is een cirkel van gestampte muisjes om de saxofoon.
Dat werkt behoorlijk afschrikwekkend.

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Espresso

Wat een dierenleven. Welkom bij het forum en hou die muis bij je. Vorige keer dat ze een muis in het vliegtuig zagen rondrennen was ik een halve dag.vertraagd....
THE Martin tenor met Otto Link 8*

Ageeth

hahahahaha die muizen houden bij meer mensen de gemoederen bezig, nou ik doe mijn best er wel van af te komen. :-)