Dag Gerald.
Ben vervend speler op tenor en trompet en besteed daar meerdere uren per dag aan.
Naar mijn gevoel versterkt het elkaar.
Mijn overtuiging is dat diegene die zich aan het business-end van een toeter staat uit te sloven, bepalender is voor het resultaat, dan het instrument. Mits technisch okay. Dus geen plakkende kleppen of ventielen en ander gedoe.
Daarom voor mij geen dure instrumenten. Ik ben zeer tevreden over mijn Stewart Ellis 2400L trompetje van 200 eneenbeetje en mijn tenor komt ook uit die stal.
En soms speel ik op 2 trompetten tegelijk. Dat is te doen als ik onder E5 blijf en het kost veel lucht. Circusachtig, maar ik hou wel van een beetje show.
De 2e is een Steyer Musica uit Oostenrijk.Ook een fijn ding.
Natuurlijk heb ik ook de sax en trompet simultaan geprobeerd. Het bereik van de sax is dan zeer beperkt. Maar het kan.
Australie heeft, in de persoon van James Morrison, de onbetwiste kampioen multi instrumentalist in huis. Samen met Jeff Hamilton maakten ze getweeen een gehele big band vol. Met Jeff alleen op drums. Kijk maar op Tube.
Dan heb ik ooit een Holton Al Hirt Special bezeten en die 15 jaar geleden weggedaan. Spijt, spijt, spijt... Mvg.