Main Menu

Vito Special

Started by Tony, 17 February 2013, 00:08:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

Vandaag was ik even op de koffie bij Remy van Charlies Muziek. Hij had weer een hoop leuke toeters staan waaronder de Griffin III van Johnny Griffin die via bij hem lag voor revisie.

Toevallig had hij ook een Vito Special staan. Remy vertelde dat die toeters tegenover de Selmer fabriek gebouwd waren. Wat voelde die toeter fijn aan zeg... en het geluid... heerlijk groot geluid.

Heeft iemand ervaring met de Vito Special? Zo ja, wat vind/vond je er van?

drietenor

Weleens een andere saxofoon van Beaugnier uitgeprobeerd en die had ook een mooi geluid.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Zoot

Quote from: Tony on 17 February 2013, 00:08:50
Vandaag was ik even op de koffie bij Remy van Charlies Muziek

en,.... heb je 'm meteen even een Banner aangesmeerd  ;)
jammer genoeg is het allemaal nét even te ver weg voor mij om even koffie te doen,... maar leuk, even zien wat er staat enzo...

Jeroen Goedhart

ik heb bij remy de vito geprobeerd.
Helaas niet mijn ding.
Het geluid was voor mij niet stuurbaar genoeg en ik kon onvoldoende power uit het instrument krijgen.
De stemming was prima en de timbre was wel mooi te noemen. Het geluid zat tussen een Selmer en een Yamaha ergens tussen in. Echter wel te zacht.  Aan mijn mondstuk lag het niet, dat is een link 8* met een fibracell 4 rietje.
Tegelijkertijd probeerde ik als vergelijking ook even een martin handcraft. WOW wat een verschil.
Zoek je een toeter om mee te beginnen is de Vito wel geschikt omdat hij heel erg soepel en makkelijk aanspreekt met een mooi warm gedefinieerd geluid.

the martin

Martin for ever...  8)

Tony

Quote from: Jeroen Goedhart on 09 April 2013, 22:35:06
ik heb bij remy de vito geprobeerd.
Helaas niet mijn ding.
Het geluid was voor mij niet stuurbaar genoeg en ik kon onvoldoende power uit het instrument krijgen.
De stemming was prima en de timbre was wel mooi te noemen. Het geluid zat tussen een Selmer en een Yamaha ergens tussen in. Echter wel te zacht.  Aan mijn mondstuk lag het niet, dat is een link 8* met een fibracell 4 rietje.
Tegelijkertijd probeerde ik als vergelijking ook even een martin handcraft. WOW wat een verschil.
Zoek je een toeter om mee te beginnen is de Vito wel geschikt omdat hij heel erg soepel en makkelijk aanspreekt met een mooi warm gedefinieerd geluid.

Als het inderdaad de Handcraft is die ook bij Remy ligt... dat is echt een fijne en goed klinkende toeter :)
Ik speelde de Vito ook met een Link 8 NY maar vond 't geluid erg okay.