De bouw ziet er op zich kwalitatief goed uit. Je moet het eigenlijk van dichtbij zien.
In de hoorn kijken hoe de aansluitingen van de bogen zijn. En de kwaliteit van de materialen.
De schroeven hebben de 'gleuf' netjes in het midden. De 'rods' zien er recht uit.
Ziet er uit als een kopie van Selmer stencil. Dus in ieder geval 1 van de betere chineesjes.
Heb 2 altjes meegesnaaid in China.
Hyperion, gewoon goed. Enige kritiek is dat de matzwarte lak loskomt.
Mjaah matzwart voor 1400 rmb was een koopje, goeie prijs gekregen.
Maar de toeter zelf erg goed. Selmer 54 stencil. Daar blaast mijn neefje blij mee rond.
http://detail.tmall.com/item.htm?spm=a1z10.1.w4365505911.1.g96Hze&id=16800226098Daarnaast uit nieuwsgierigheid een Selon altsax gehaald.
Een wat kleinere fabriek. handwerk. Maar een Yanagisawa 991 stencil.
Kon maar 3 fabrieken vinden die op basis van deze stencil maken.
Het geluid wat er uit komt is al zwaarder dan een standaard alt sax.
Maar de afwerking is die van de gemiddelde oefen chinees.
Maar die heeft een kleine revisie nodig.
Kurkjes vervangen, veerspanning, kleppen afstellen, etc
Eerst wat tijd vinden.
Als ik de fabriek zo gek krijg deze oneffenheidjes weg te werken.....
Maar als je er een zoekt de LC bij Shofar. Is gewoon een goeie toeter.
De meeste Taiwaneesjes komen tegenwoordig ook uit China.
De LC is een taiwanees uit taiwan

Filmpje van Longkou Eastar:
P.S. Kijk niet naar de 'design by Jpan' of 'design by Frnce'
dat heeft Chinglish ... en ze hebben niet door dat ze spelfouten maken
