Author Topic: Filmpje van mij en Bakermat in Frankrijk  (Read 11351 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
Filmpje van mij en Bakermat in Frankrijk
« on: 09 April 2013, 16:00:55 »
Beste saxers!

Zoals misschien sommige van jullie weten ben ik op dit moment veel met bakermat aan het touren, een jonge DJ die ontzettend hard aan het groeien is op het moment. We spelen veel in frankrijk, duitsland, belgie, zwitserland en van de zomer komen daar nog een hoop andere landen bij. Afgelopen week speelden we in Morlaix (fr) op het Festival Panoramas. Een groot festival met verschillende podia voor DJ's en elektronisch georiënteerde bands. Wij stonden op podium 2 (een na grootst) en op het moment dat wij speelden, stond de grote zal half vol, en waar stonden OVERVOL. Een geweldig compliment!

Achteraf zagen we op de facebook van de organisatie dat ze het nog nooit ZO druk hadden gezien in zaal 2. Heel bijzonder dat te lezen. Alleen maar goede reacties gehad van iedereen die we spraken. Bovenop dat alles was er blijkbaar dus ook nog een franse filmploeg aanwezig die van iedere act een filmpje op hun youtube kanaal had gezet. Hier is ons filmpje:

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/dXRXroCCy7s?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Filmpje van mij en Bakermat in Frankrijk
« Reply #1 on: 09 April 2013, 16:09:57 »
Lekkere sound jongen....

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #2 on: 09 April 2013, 17:16:47 »
Dat gaat lekker samen, mooie sound!
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

KoenD

• Guest
« Reply #3 on: 09 April 2013, 19:13:30 »
Jup, heel mooie sound. Benieuwd naar je setup, zowel langs akoestische kant als langs electronische.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #4 on: 09 April 2013, 19:22:27 »
In dit filmpje had ik de volgende setup:

Le monde sattelite ongelakt, brancher b21 mondstuk met rico jazz 3s unfiled.
Mic: sennheiser e908, sennheiser ew100 g3 wireless, lexicon mpx500 fx
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #5 on: 09 April 2013, 20:06:10 »
fijn geluid
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Zoot

• Guest
« Reply #6 on: 09 April 2013, 21:53:07 »

zo te horen, heb  8) je het naar je zin..........   8)
nog veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #7 on: 10 April 2013, 17:16:29 »
Cool!

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #8 on: 10 April 2013, 21:18:55 »
Hoi Ben,

ik vind het geweldig dat jullie zo een succes hebben! Is daar een formule voor?  ;) leg eens uit ;D

je sax klinkt erg goed, en de lijnen die je speelt passen erg goed bij het nummer. Je geluid is zeker dik voor elkaar. Complimenten hiervoor. Hield de E908 zich een beetje goed t.o.v. je andere clipons? Ik zie je ook vaak met SD en de 4099 optreden namelijk.  Ik heb het vaak het idee dat de 908 onderin wat minder vol klinkt maar dat kan ook een subjectieve beleving zijn.

Ga zo door, ik luister altijd met plezier naar je opnames!

Gr. Jeroen

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #9 on: 10 April 2013, 21:34:18 »
Thnx jeroen!

Qua sound is de e908 erg ok! Zeker voor die prijs. Enige wat ik wel een beetje mis is power. Ik krijg bij de dpa meer power terug, en bij de sd is dat nog meer. Maar dat is een hele kleine tegenvaller. Ik heb hem eigenlijk als backup gekocht, maar laatste tijd gebruik ik hem steeds vaker. Beetje jammer dat de clip een beetje rot is :)

Offline jeebee50

• Member
  • *
« Reply #10 on: 12 July 2013, 17:33:46 »
Ik merk nu pas dat saxy-benny zo beroemde saxofonist is, ondanks dat je die naam regelmatig in het saxfourm ziet voor bij komen.
Mijn 2 zonen klagen dat ik (als op leeftijd zijnde harmonie-orkestsaxofonist) niet zo klinkt als de sax op Vandaag met Bakermat.
Je hebt een geweldige klank, maar als ik dezelfde setup zou hebben gaat dit toch niet lukken.
Ik probeer wel ongeveer het deuntje na te spelen (goed voor mijn ontwikkeling).
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #11 on: 12 July 2013, 19:16:44 »
Beroemd ben ik zeker niet hahaha!

Thnx voor t compliment man!

Offline ikJaap

• Member
  • *
« Reply #12 on: 07 August 2013, 13:37:08 »
Klinkt erg goed moet ik zeggen, lekkere sound. :) Maar ben jij dan ook degene die te horen is in het nummer 'Vandaag' van Bakermat?