Author Topic: Hallo :)  (Read 2534 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Linda

• Member
  • *
Hallo :)
« on: 09 April 2013, 19:52:26 »
Goedenavond allemaal :)

Om niet achterwege te blijven zal ik me bij deze ook even voorstellen.
Mijn naam is Linda Vlaar en ben 23 jaar. Inmiddels al 17 jaar muzikaal bezig.
Toen ik 6 was ben ik begonnen op de althoorn. Na dit een aantal jaar bespeeld te hebben ben ik overgegaan op de hobo. Dit instrument heb ik zo'n 7 jaar bespeeld maar kwam tot de conclusie dat dit het toch niet voor mij was.

Ik wilde een instrument waar ik meer creativiteit in kwijt kon en wat meer bij mijn karakter paste. Ik speelde al die tijd al bij een muziekvereniging. Doordat deze vereniging altijd relatief lage kosten berekende voor instrumentenhuur, was het voor mij goed te doen. Net toen ik besloot met de hobo te stoppen kreeg ik bericht dat er een altsax vrij was gekomen. Ik greep mijn kans en kreeg een prachtige Selmer te leen. Ik was direct verlieft op het instrument. Eindelijk had ik het instrument gevonden waar ik mezelf over 40 jaar nog op zie spelen.

Ik had altijd les gekregen van bladmuziek. De grepen van de altsax zijn bijna hetzelfde als de hobo en qua blaastechniek was het er alleen maar makkelijker op geworden. Ik besloot de uitdaging aan te gaan improvisatie lessen te nemen. Echt een aanrader! Na een poos heb ik besloten een eigen altsax aan te schaffen. Dit omdat ik niet meer afhankelijk wilde zijn van de vereniging. Het liefst ga ik spelen in een leuke band en zeg ik vaarwel tegen de vereniging waar ik al zo lang speel.
Sinds november 2012 ben ik de trotse eigenaar van een Selmer super action 80 waar ik echt super blij mee ben.

Groetjes Linda
SA80 ^_^

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
Re: Hallo :)
« Reply #1 on: 09 April 2013, 20:13:35 »
Welkom Linda bij deze club van saxofoonliefhebbers.
Mischien vind je je band bij de rubriek: muzikanten, gevraagd, aangeboden.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #2 on: 09 April 2013, 20:51:49 »
Welkom Linda, weer een saxenthousiasteling erbij, leuk! En nu al 17 jaar muziekervaring, dan denk ik weer was ik maar eerder begonnen!
Maar ja, beter laat dan nooit.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 09 April 2013, 21:43:47 »
en wat meer bij mijn karakter paste.

eh,. ??? .. vertel,....
:-*   veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 09 April 2013, 21:49:38 »
Welkom!

Een altsax-karakter erbij is altijd goed ;)

Kom je zondag naar de SFM in Utrecht?

Kennismaken met andere saxofielen ;D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Linda

• Member
  • *
« Reply #5 on: 09 April 2013, 21:55:24 »
Bedankt voor het ontvangst  ;D
Verder nog geen ervaring met forums dus het is wel even wennen.
De reactie wat betreft een instrument naar mijn karakter..Tsja daar kan ik een diepzinnig verhaal over schrijven, maar simpel gezegd is naar mijn mening een hobo vrij serieus, je kunt er niet erg veel kanten mee op en er niet veel lucht in kwijt :P De altsax daarentegen bied veel verschillende mogelijkheden en je kunt je eigen style ontwikkelen en laten horen.
SA80 ^_^

Offline CynthiaM

• Member
  • *
« Reply #6 on: 09 April 2013, 22:07:14 »
Hoi Linda
Ik ben ook jaloers; had ook graag vroeg begonnen. Helaas is het anders gelopen.
Maar daarom niet minder welkom op deze site. Veel plezier met je toeter.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Zoot

• Guest
« Reply #7 on: 09 April 2013, 22:09:42 »
een instrument naar mijn karakter..Tsja daar kan ik een diepzinnig verhaal over schrijven, maar simpel gezegd is naar mijn mening een hobo vrij serieus, je kunt er niet erg veel kanten mee op en er niet veel lucht in kwijt :P De altsax daarentegen bied veel verschillende mogelijkheden en je kunt je eigen style ontwikkelen en laten horen.
Hmmmm.....  daar heb je je aardig uit kunnen redden... hihi

maar ja,...  goed punt....
Op Meetings en Beurzen verbaas ik me er altijd weer over dat " zoveel verschillende mensen saxofoon spelen.... "    :-[misschien dat ik het een beetje raar optyp, maar ik bedoel het goed....  :-\

Offline Linda

• Member
  • *
« Reply #8 on: 09 April 2013, 22:13:53 »
Welkom!

Een altsax-karakter erbij is altijd goed ;)

Wat houdt zon meeting precies in? (: as zondag kan ik helaas niet.. Werk in de horeca dus de meeste weekenden zijn gevuld helaas
SA80 ^_^

Zoot

• Guest
« Reply #9 on: 09 April 2013, 22:21:51 »
Wat houdt zo'n meeting precies in? (: as zondag kan ik helaas niet..
TJa precies,......   eigenlijk net als in de horeca, gezellig, een hoop verschillende mensen met 1 gezamenlijke interesse: Saxofoon.... met natuurlijk, als je wilt, workshoppen, nieuwtjes zien, roddels uitwisselen, kennismaken met mede Forumers.... gewoon vrij nemen... ( als je je been breekt zaterdag, redden ze zich zondag ook toch? )

Offline Linda

• Member
  • *
« Reply #10 on: 09 April 2013, 22:25:51 »
Dat klinkt gezellig ^^ alleen heb ik pasgeleden ontslag genomen bij mijn vorige bijbaan en begin ik met proefdraaien bij mijn hopelijk toekomstige bijbaan. Niet erg tactisch als ik dan al benen ga breken enzo ;) Hoe vaak houden jullie van die meetings?
SA80 ^_^

Zoot

• Guest
« Reply #11 on: 09 April 2013, 22:31:26 »
nee,... daar heb je een punt.... en hopelijk een lange tijd een bijbaan....    tot volgend jaar dan maar... ( ja, slechts één keer per jaar ) maar ook De Saxofoonbeurs is leuk, of de, helaas niet zo vaak voorkomende Saxdagen zijn het bezoeken waard... Blijf letten op de aankondigingen bij Meetings en Evenementen.    ;)

Offline DaKnoodle

• Member
  • *
« Reply #12 on: 10 April 2013, 12:02:51 »
Wat voor band zoek je en waar woon je xD
A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

Offline MMonroe

• Member
  • *
« Reply #13 on: 10 April 2013, 18:00:37 »
Van harte welkom Laura
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Offline Linda

• Member
  • *
« Reply #14 on: 11 April 2013, 00:31:52 »
Van harte welkom Laura

Linda XD maar bedankt (: Wat voor band ik zoek..hm daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik zou graag iets vinden waarbij ik de dingen kan laten horen die ik bij improvisatieles heb geleerd. Daarnaast sta ik wel open voor veel verschillende stylen al gaat mijn voorkeur uit naar blues denk ik.
Ik wil eigenlijk eerst leren op te treden zonder de bescherming van een heel orkest om me heen wat ik al die jaren al heb gehad
SA80 ^_^