Goedenavond allemaal
Om niet achterwege te blijven zal ik me bij deze ook even voorstellen.
Mijn naam is Linda Vlaar en ben 23 jaar. Inmiddels al 17 jaar muzikaal bezig.
Toen ik 6 was ben ik begonnen op de althoorn. Na dit een aantal jaar bespeeld te hebben ben ik overgegaan op de hobo. Dit instrument heb ik zo'n 7 jaar bespeeld maar kwam tot de conclusie dat dit het toch niet voor mij was.
Ik wilde een instrument waar ik meer creativiteit in kwijt kon en wat meer bij mijn karakter paste. Ik speelde al die tijd al bij een muziekvereniging. Doordat deze vereniging altijd relatief lage kosten berekende voor instrumentenhuur, was het voor mij goed te doen. Net toen ik besloot met de hobo te stoppen kreeg ik bericht dat er een altsax vrij was gekomen. Ik greep mijn kans en kreeg een prachtige Selmer te leen. Ik was direct verlieft op het instrument. Eindelijk had ik het instrument gevonden waar ik mezelf over 40 jaar nog op zie spelen.
Ik had altijd les gekregen van bladmuziek. De grepen van de altsax zijn bijna hetzelfde als de hobo en qua blaastechniek was het er alleen maar makkelijker op geworden. Ik besloot de uitdaging aan te gaan improvisatie lessen te nemen. Echt een aanrader! Na een poos heb ik besloten een eigen altsax aan te schaffen. Dit omdat ik niet meer afhankelijk wilde zijn van de vereniging. Het liefst ga ik spelen in een leuke band en zeg ik vaarwel tegen de vereniging waar ik al zo lang speel.
Sinds november 2012 ben ik de trotse eigenaar van een Selmer super action 80 waar ik echt super blij mee ben.
Groetjes Linda