Main Menu

Hey hallo! Maarten hier

Started by Maarten, 03 May 2013, 16:16:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maarten

Hallo hallo!

Wat fijn zo'n uitgebreid sax forum te vinden :)!
Ik ben Maarten, heb zo'n zeven jaar alt sax gespeeld op een simpel (maar doeltreffend) beginnersbeestje: de YAS-25.

Dit stukje jeugdsentiment ligt al een flinke poos stof te vangen; maar de 'splinter in my mind' is nooit helemaal weggegaan... de oprechte intentie om weer door te gaan zit er nog steeds in!

Nu is de spark weer naar boven gekomen, en ben ik rustig aan t kijken of een tenor misschien een leuke doorstart is; vandaar ook dat ik hier aan kom zetten!

Ik ben benieuwd wat voor wijsheden en passie hier rondzweeft, en heel graag tot ziens!

Groet,
Maarten

Coen

Welkom Maarten! En ik denk zeker dat een tenor een leuke doorstart is  :) Misschien eerst even huren? Zat goede zaken waar dat kan.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Zoot

Quote from: mrstruijk on 03 May 2013, 16:16:25
Dit stukje jeugdsentiment ligt al een flinke poos stof te vangen;

waarom die niet eerst nieuw leven in blazen ?

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

CynthiaM

Dag Maarten. Welkom hier. En ik ben het met Zoot eens; waarom niet eerst even de routine teruggehaald met de YAS25?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

SaxKlaas

King Cleveland Altosax '63, Yamaha 211 Flute '04

JR

Welkom Maarten!

Veel plezier met zoeken en spelen :D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

MMonroe

Van harte welkom Maarten!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Espresso

En weer eentje to the dark sound van een tenor! 8)
En zoals vermeld, Leen/huur eerst zo'n beessie.

Kan je rustig de tijd nemen en rondneuzen naar een Tenor die bij je past.

Welkom bij het forum.
THE Martin tenor met Otto Link 8*

Maarten

Bedankt allen! Ik voel me bijzonder welkom :).

De alt nieuw leven inblazen is geen gek idee, maar ik was er al vrij zeker van om een (voorlopige) overstap naar de tenor te maken. Bovendien moet m'n Yamaha nodig in de revisie, en aangezien ik gister iets heb kunnen huren heeft dat voorlopig nog geen haast.

De muziekschool in de buurt (volgende week weer beginnen!) stuurde me naar de blazerswinkel om de hoek, welke me een hele batterij saxen liet uitproberen. M'n laatste beetje terughoudendheid smolt weg toen de man in de winkel me vertelde dat ik er een voor een prikkie kon huren, en als deze door mij / m'n leraar toch niet prima werd bevonden (voor die eerste paar maanden dan), ik 'm gewoon kon ruilen voor een ander!

Prettig zaken doen :).

Op dit moment heb ik een Elkhorn in huis. Voor zover m'n semi-leken-oor het kan bepalen is deze goed afgesteld, en loopt die best lekker. Ook 't geluid is lang niet slecht, niet geheel onbelangrijk :P.

Wie heeft er ervaring mee?

Nu weer rustig aan bij een toonladdertje beginnen.

Nogmaals bedankt voor de welkome woorden!

Espresso

Het beste is 'verliefd' worden op een sax. Gewoon lekker erop spelen.
THE Martin tenor met Otto Link 8*