Author Topic: Otto Link Alt Facing 7 vs Meyer 7-medium  (Read 2869 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline emdee

• Member
  • *
Otto Link Alt Facing 7 vs Meyer 7-medium
« on: 07 May 2013, 22:48:06 »
Ik speel al jaren alt ( selmer SAII) met een meyer mondstuk 7-medium
Vervolgens kom je dan op een punt waar je afvraagt..kan het mischien nog beter....eh ja altijd...maar ik doel op het mondstuk. Mijn Meyer speelt comfortabel en spreekt goed aan. Ben in princiepe tevreden echter......wellicht is er een mondstuk  "out there" dat me nog beter zou kunnen bevallen.....Nu kan ik natuurlijk naar de saxwinkel gaan en op enkele spelen en uitproberen...tuurlijk....zal ik ook doen uiteindelijk......
Echter, een jaar of 13 geleden, zo onervaren als ik was, heb ik me in een alround muziekwinkel een Otto Link "super" tone master, facing nr.7 laten aanpraten.
In principe kan ik hier redelijk op spelen maar ik vindt het een erg "zwaar"mondstuk. Veel herrie, zacht spelen is lastig en het laag kost veel moeite...
Toch lees ik redelijk veel over mensen die wel tevreden zijn met hun Otto. Vandaar dat ik me toch de vraag begin te stellen of die nr.7 niet het probleem is.
Iemand ervaring hoe de otto 7 in verhouding staat met de meyer medium 7?
Alt: Selmer SAII met Meyer mstuk Vandoren riet
Sop: Venus, met Venus mondstuk Vandoren 2.5riet
midi:  Yamaha WX5

Arn0

• Guest
Re: Otto Link Alt Facing 7 vs Meyer 7-medium
« Reply #1 on: 07 May 2013, 23:07:54 »
Het punt is een beetje dat het niet alleen de vraag is hoe het ene merk zich tot het andere merk verhoudt, maar ook dat de ene Otto Link 7 de andere Otto Link 7 niet is. En dat geldt niet alleen voor Otto Link, maar ook voor een hoop andere merken, zelfs Selmer. Ik heb zelf de laatste tijd wat metingen verricht aan mondstukken, en ook vernomen van refacers dat er best aanzienlijke verschillen zijn tussen 'dezelfde' mondstukken.