Author Topic: Hallo allemaal  (Read 1284 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pasdici

• Member
  • *
Hallo allemaal
« on: 25 May 2013, 14:06:46 »
Lang geleden , begin vijftiger jaren – ja, opa vertelt - ben ik mijn actieve muzikale leven begonnen als accordeonist. Op mijn twaalfde kreeg ik les en vanaf mijn vijftiende vulde ik mijn zakgeld aan door in een trio te spelen (accordeon, piano, drums) op bruiloften en partijen en bij uitvoeringen van de meest uiteenlopende verenigingen (Bal na!). Toch bestond de muziek die ik het liefst speelde uit Franse musette en Argentijnse tango’s.
Toen ik op mijn twintigste het ouderlijk huis verliet, bleef de accordeon daar achter en ik heb eigenlijk nooit meer dit instrument bespeeld omdat mijn muzikale smaak in de loop der jaren veranderde: jazz. Toen ik al ruim de vijftig gepasseerd was kocht ik daarom een tenorsax in de hoop daar net zo gemakkelijk op te leren spelen als destijds op mijn accordeon. Dat viel vies tegen en toen wij in 2001 na mijn pensionering naar Frankrijk vertrokken, waar we nog steeds wonen, heb ik tien jaar lang de saxofoon niet meer uit de koffer gehaald. In 2011 kwam ik enkele mede-expats tegen (een gitarist, een pianist, een zangeres en een drummer) die graag een saxofonist erbij wilden en zo ben ik opnieuw met veel enthousiasme aan saxofoonspelen begonnen. Na al die jaren ongebruikt te zijn geweest werd aan mijn Selmer SA-II het hoognodige onderhoud verricht bij Remy Veerman van Charlie’s Muziek in Almere, die uitstekend werk heeft verricht.
Naar mijn smaak is mijn toon nog lang niet zoals ik het graag zou willen: te dun, overtonen blazen gaat helemaal (nog) niet, improvisatie lukt niet erg goed en zo zijn er nog een aantal dingen die sterk voor verbetering vatbaar zijn. Ik hoop daarom in dit forum veel aanwijzingen te krijgen en ideeën op te doen die een betere saxofonist van mij maken. Ik heb er weer zin in!

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Re: Hallo allemaal
« Reply #1 on: 25 May 2013, 14:17:36 »
Welkom hier! Wat hebben die tenorsaxofonisten toch, met pensioen en dan naar Frankrijk verhuizen ;) (zelfde als Paul).
Altijd weer dolle pret wanneer een toeter afgesteld is :) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Coen

• Member
  • *
« Reply #2 on: 25 May 2013, 16:24:53 »
Ik moet ook maar gauw naar Zuid Europa verkassen met m'n tenor, blijkbaar gedijen die daar beter  8)
Maar anyway, welkom op dit mooie forum waar heel vel ervaren saxofonisten klaarstaan met tips en trucs.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #3 on: 25 May 2013, 19:45:19 »
Welkom en veel plezier met muziekmaken!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline CynthiaM

• Member
  • *
« Reply #4 on: 25 May 2013, 20:58:11 »
Welkom, en ik wens je veel toeterplezier.
Er valt hier in ieder geval genoeg informatie te halen.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Zoot

• Guest
« Reply #5 on: 26 May 2013, 10:58:29 »
Ik hoop daarom in dit forum veel aanwijzingen te krijgen en ideeën op te doen die een betere saxofonist van mij maken. Ik heb er weer zin in!
   drie O's  :D
veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Offline MMonroe

• Member
  • *
« Reply #6 on: 27 May 2013, 16:09:48 »
Van harte welkom!
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Offline Espresso

• Member
  • *