Plaats hier je opnames!

Started by Arn0, 08 June 2013, 23:48:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arn0

Om het plaatsen van je opnames wat laagdrempeliger te maken lijkt het me handig om daar een verzameltopic voor te maken.
Speciaal een nieuw topic openen om bijvoorbeeld een kleinigheidje te laten horen is misschien spannend, of lijkt niet de moeite waard, dus dan kun je dat gewoon hier plaatsen ;)
Mag natuurlijk van alles zijn: beginner, gevorderd en alles er tussenin, met een backingtrack, een band of helemaal solo. Filmpjes mag ook uiteraard, als er maar getoeterd wordt.

Ik trap af, en speel meteen een beetje vals (en niet alleen op die sopraan  :P ). Ik had deze link pas al in een ander vooroorlogs topic geplaatst, maar nu kreeg ik dit idee.

Mijn eerste 'playalong-recording':
-mic: AKG Perception 220
-software: Audacity
-sax: zie onderschrift

https://www.box.com/s/ad1fmt3bxsqtybq3m0ke

emdee

Dat klinkt lekker zeg! Hoge register heb je een goed punt maar het stoort niet, geeft de improvisatie een persoonlijk tintje, alsof je er helemaal in op gaat. Goed idee trouwens om een hoofdstuk clips op te nemen. Wist nooit goed waar ze te dumpen. Staan nu ergens bij media  ???

Ik vind de lange licks in je impro trouwens klasse.
Alt: Selmer SAII met Meyer mstuk Vandoren riet
Sop: Venus, met Venus mondstuk Vandoren 2.5riet
midi:  Yamaha WX5

Arn0

Emdee, bedankt voor je complimenten. Leuke reactie!

Ik vind het ook wel wat hebben tijdens een solo als het soms niet helemaal zuiver is. De andere kant van het verhaal is dat ik eigenlijk nooit op m'n sopraan speel, en zuiver spelen dus ook gewoon moeilijk is ;)

Jeroen Goedhart

Arno,

top gespeeld werkelijk waar. Vooral je slides en bends zijn erg goed. Het geheel komt erg soulfull over en het lijkt alsof je niet wit bent zeg maar :).
Mooie timing en lekkere licks.
Heb je de Rico overigens nog besteld en zo ja is het wat? Zit er namelijk ook aan te denken.

Vooruit met de geit, hier is een opname van mijn band:

https://soundcloud.com/flunk-out

staan nog meer clips op de cloud. Kijk maar.

emdee

@arno.  Kun je me wat info geven over de opnametechniek van footprints...
Hoe heb je afgemixed
Hoe was de verhouding kwa volume tussen opnamespoor en begeleiding
Welk effect heb je hoe sterk toegevoegd op welk kanaal.

Ben nl zelf druk aan het stoeien met deze instellingen en heb mijn draai nog niet gevonden..

En mijn alt is terug van revisie dus zeer binnenkort zal ik hier ook een opname dumpen. Mwaaa

Arn0

Quote from: emdee on 12 June 2013, 19:40:45
@arno.  Kun je me wat info geven over de opnametechniek van footprints...
Hoe heb je afgemixed
Hoe was de verhouding kwa volume tussen opnamespoor en begeleiding
Welk effect heb je hoe sterk toegevoegd op welk kanaal.

Ben nl zelf druk aan het stoeien met deze instellingen en heb mijn draai nog niet gevonden..

En mijn alt is terug van revisie dus zeer binnenkort zal ik hier ook een opname dumpen. Mwaaa
Ik neem op in de werkplaats waar ik werk. Redelijk grote hal, die behoorlijk galmt als je er speelt. Maar die galm hoor je eigenlijk nauwelijks terug op de kale opname. Voordeel van opnemen in een grote ruimte is dat je geen last hebt van 'vroege reflecties'. Dan bedoel ik reflecties van muren en plafond die dicht bij de mic zijn. Dat soort ruimte-invloeden zijn redelijk funest. Ze kleuren het geluid sterk, en ook al voeg je later nog galm toe, je blijft het horen.
Dus als je opneemt, dicht bij de mic gaan staan, en eventueel wat platen Rockwool inpakken in textiel en op strategische punten rondom de mic plaatsen.
Als je een directe en droge opname hebt, dan kun je daar lekker aan sleutelen.

Qua afmixen heb ik eigenlijk maar wat gedaan op gehoor. Alleen wat reverb en een beetje compressie op de sax, en nog een beetje reverb en compressie op alles, als een mastereffect.
Volumes kan ik niet echt iets zinnigs over zeggen. Gewoon een beetje uitproberen, en vergelijken tussen luidsprekers en  koptelefoon.

Vind je de mix goed klinken? Ik vind het zelf altijd lastig om te beoordelen als je er eventjes mee bezig bent...

emdee

QuoteVind je de mix goed klinken? Ik vind het zelf altijd lastig om te beoordelen als
Ik vond het al veel beter klinken dan mijn mixen tot nu toe. Misschien komt dat ook omdat ik adobe audition gebruik. Erg latig en veel te uitgebreid...welke gebruik jij?

Arn0

Quote from: emdee on 12 June 2013, 20:31:38
Ik vond het al veel beter klinken dan mijn mixen tot nu toe. Misschien komt dat ook omdat ik adobe audition gebruik. Erg latig en veel te uitgebreid...welke gebruik jij?
Ik gebruik Presonus Studio One. Is ook heel uitgebreid, maar je hoeft natuurlijk niet alles te gebruiken hè? ;)

Arn0

Quote from: Jeroen Goedhart on 11 June 2013, 20:35:47
...Het geheel komt erg soulfull over en het lijkt alsof je niet wit bent zeg maar :)

Hahaha, ik had hier helemaal overheen gelezen... Hagelwit hoor! ;)

Maar bedankt voor je lovende woorden!

Flunkout had ik al eens gehoord, en dat klinkt goed. Ik zal nog eens proberen wat aandachtiger ernaar te luisteren, als alle biggetjes hier eens rustig zijn.

emdee

OK hier is ie dan ...my masterpiece.....ahummm

ben nog steeds aan het stoeien met de opname instellingen maar wordt steeds beter.

Het liedje is van Misia, een japanse popster.. heeft enkele maanden op nr.1 gestaan, aldaar.

Ben Rodenburg

He Guys,

Hier een dingetje wat ik voor een Berlijnse DJ had opgenomen. Zijn naam is Tinush, en hij maakt een soort hele vrolijke techno! Hoop dat jullie t wat vinden!

[soundcloud]https://soundcloud.com/tinush/tinush-roxanne-original-free[/soundcloud]
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Maaarten

ik zou het nummer op 35 sec laten beginnen, of dat ritme iets gedempter laten beginnen. Het stukje ervoor is prima, maar er zijn zoveel beats naast de tel, niet relaxt met inmixen door een ander nummer misschien!
1:18 e.v. die melodie moet er gewoon uit. De een vindt het leuk, maar ik skip dat stukje! (de samples ervan op 3:06 mogen wel vind ik, juist heel mooi)
op 1:49 is het weer goed.
tussenstukje rond 4:50 is prima.
Ik vind je saxmelodie gewoon goed eigenlijk. Gedurende de hele track bouwt het op, mooi slot op 6:44. De melodie is niet te ingewikkeld, mss is dat ook goed zo.
Basisritme/melodie is trouwens super. Beetje funky/vrolijk. Uitnodigend om lekker op los te gaan, dansend of met je sax.

emdee

Hè hè eindelijk wat feadback.  Dacht ik....., totdat ik me realiseerde dat mijn nummer geen 6.4 kent.    Dus Maarten.... Even voor de duidelijkheid... Je geeft feadback op?

emdee

QuoteHè hè eindelijk wat feadback.  Dacht ik....., totdat ik me realiseerde dat mijn nummer geen 6.4 kent.    Dus Maarten.... Even voor de duidelijkheid... Je geeft feadback op?

ok ok...ik begin het te snappen mijn geweldige iphone en ook geweldige ipad laten de soundcloud file in de vorige post niet zien....mijn pc nu wel ....duh.. nu kan ik de feedback van maaarten ook rijmen.

Jeroen Goedhart

Ben,

persoonlijk vind ik de track erg lang en hij mist een deuntje/ thema wat weer terug komt. Nu zijn het allemaal een beetje losse flodders die overigens wel erg lekker klinken. De opname en effecten zijn erg goed gedaan dus daar ligt het zeker niet aan.
Ik zou zelf een basis melodie genomen hebben zoals je met Bakermat ook gedaan hebt.  Maar goed, tegen wie zeg ik het  ;)......ik heb niet zoveel ervaring zoals jij. Vind het wel cool dat je feedback blijft vragen  8)