Author Topic: Enthousiaste Saxofonist voor samenwerking met DJ gezocht  (Read 14041 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline HansH

• Member
  • *
Omdat ik niet echt wist waar ik dit topic anders onder moest brengen, heb ik het hier maar even neer gezet.

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Hans en ik ben sinds ongeveer 2 jaar actief als DJ op verschillende feesten. Omdat ik draai met mijn eigen licht- en geluidsinstallatie ben ik vooral te vinden op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardag, jubilea enzovoort. In de horeca draai ik eigenlijk niet.

Nu heb ik op internet weleens filmpjes gezien van samenwerking tussen DJ's en saxofonisten, een heel leuk en creatief concept als je het mij vraagt :)

Ik wilde eens kijken of er hier saxofonisten aanwezig waren die dit ook leuk leek om te doen. Belangrijk is natuurlijk wel dat je kan improviseren, omdat er eigenlijk nooit van te voren een repertoire bekend is.

Als er hier mensen zijn die deze samenwerking wel zien zitten, kunnen we misschien samen eens kijken hoe de mogelijkheden liggen. In ieder geval is het zo dat wanneer je mee gaat om te draaien op een feest, je er natuurlijk voor wordt betaald.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties...

Groeten,

Hans

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
Re: Enthousiaste Saxofonist voor samenwerking met DJ gezocht
« Reply #1 on: 12 June 2013, 20:01:03 »
In welke regio ben je actief? (is wel handig om te weten ;-) )
En wat voor saxofonist zoek je? amateur? prof? of iets ertussenin?
En voor hoe vaak? elke week een paar keer? overdag? alleen 's avonds en weekend?
Welke stijl draai je vnl. qua muziek?

Offline HansH

• Member
  • *
« Reply #2 on: 13 June 2013, 02:14:13 »
In welke regio ben je actief? (is wel handig om te weten ;-) )
En wat voor saxofonist zoek je? amateur? prof? of iets ertussenin?
En voor hoe vaak? elke week een paar keer? overdag? alleen 's avonds en weekend?
Welke stijl draai je vnl. qua muziek?

Dat zijn al een paar hele interessante vragen:

Ik werk zelf vanuit Hoogeveen, in Drenthe. Meeste feesten zijn hier in de regio al zijn er soms uitschieters naar eigenlijk alle delen van het land.

Zelf draai ik de meeste weekenden wel. Nou zou niet iedereen die een DJ wil boeken daar ook direct een saxofonist bij willen hebben, het blijft een optie. Ga er dus niet vanuit dat je direct ieder weekend aan de slag moet.

Ik zoek een saxofonist die op een leuke manier een beetje mee kan spelen. Of het dan gaat om een ervaren of beginnende saxofonist maakt mij niet uit. Wel is het, omdat je als artiest natuurlijk ook een soort "sfeermaker" hoort te zijn op het feest, dat de saxofonist wel een lekkere actieve swingende houding uitstraalt. Maar volgens mij hebben de meesten van jullie dat wel ;).

Zelf bied ik mij aan als all-round DJ, op dit moment draai ik echt iedere avond weer wat anders afhankelijk van de wensen van mijn klanten. Ik kan me voorstellen dat niet iedere muziekstijl even makkelijk is mee te spelen. Wat voor muziek dit precies mee samengaat, moet dan in de praktijk maar blijken, dat durf ik in dit stadium nog niet te zeggen.

Offline saxylex

• Member
  • *
« Reply #3 on: 20 February 2015, 12:37:17 »
Ik speel veel met dj's… lounge tot house tot funky popmuziek
tenor: borgani pearl gold otto link 7* and Guardala mb1 gold
alt: buffet crampon prestige & Theo Wanne Durga2 8

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 20 February 2015, 15:29:59 »
Ik speel veel met dj's… lounge tot house tot funky popmuziek

Hmmm,.... ik denk dat HansH maar afgezien heeft van het project ( niet meer actief sinds augustus 2013  :-\ :-\