Wat een hartverwarmende reacties

Op het gitaarforum gooien we eerst een paar emmers zoutzuur over een newbie heen
Ik speel al meer dan 30 jaar gitaar, ben nooit zo'n student geweest op dat ding. Dus noten lezen is niet zo best, ik kan eigenlijk nu al beter noten lezen op de sax dan op de gitaar. Theorie: ik heb de klok horen luiden zogezegd. Ik heb 30 jaar in allerlei bands gespeeld, vooral coverbands. Dus echt op het gehoor al die nrs uitzoeken, melodisch, harmonisch en zelfs qua teksten. Ja je had nix vroeger, er was nog geen internet...

Daardoor heb ik wel een goed gehoor ontwikkeld, ik hoor vrij snel welke kant het op gaat. Het verbaast me dat er zoveel Hafabra blazers zijn die zonder noten compleet hulpeloos zijn. Ik heb vaak genoeg dat ik een jazzstandard instudeer volgens het Realbook. Dan zet ik Youtube aan en dan spelen Miles en consorten het vaak in een heel andere toonsoort.
Ik studeer ook de moeilijker toonsoorten op de alt, Db en F#/Gb bijv. Dat zijn nl. E en A voor C instrumenten, DE gitaar toonsoorten. Een gitaar bluesbandje gaat echt geen blues in F of Bb spelen, dat kunnen ze niet eens

Het is wel weer een dure hobby, ik heb mijn ouwe Jupiter net weer een beurtje laten geven maar mijn leraar "voelt nog steeds weerstand" op dat ding. Onder de 1000 heb je weinig aanbod, sowieso weinig aanbod op MP en het zijn allemaal handelaren. Vreemd, de gitaarmarkt ligt op zijn gat, daar is juist veel aanbod voor weinig.