Afgelopen vrijdag even bij Matthew's Music in Edam binnen gelopen voor een koffer. Toen ik vorig jaar begon met spelen heb ik daar wat rietjes en een wisser gehaald. En aangezien ik me behoorlijk begon te irriteren aan die grote, logge oude koffer, toch maar even naar Edam gegaan voor een ander beter te hanteren exemplaar.
Na uitgebreid alle mogelijkheden bekeken te hebben en na een goed advies, gekozen voor een Gator vormkoffer. En toen ik advies vroeg over mijn mondstuk (een Yamaha 4C) kreeg ik de mogelijkheid om een aantal nieuwe mondstukken te proberen. De tafel die gedekt was voor de lunch, werd keurig netjes vrij gemaakt om de mondstukken op uit te stallen. En na een tijdje pielen heb ik twee mondstukken uitgekozen om thuis te proberen. Keurig netjes een formuliertje ingevuld en de mondstukken gingen zonder problemen in de oude koffer meer naar huis. En ik mag ze twee weken lang thuis proberen.
Aangezien ik ook nog wat problemen had om mijn nek op de body te krijgen, hebben ze de nek ook nog even gepolijst. De sax werd nog snel even bespeeld en mijn lage C bleek niet goed te klinken. Dat wist ik wel, maar ik dacht dat het aan mij lag, maar dat lag dus niet aan mij gelukkig. De sax werd keurig netjes aan alle kanten bekeken, kleppen werden nagekeken en gesteld. En uiteindelijk na een half uurtje klonken alle nootjes weer zoals het hoort. En dat was dus service van de zaak!
Ik ging dus naar huis met een koffer, twee mondstukken om uit te proberen en een sax die door de service van Matthew weer geweldig speelt. Ik heb niet zoveel ervaring met saxofoonwinkels, maar deze service vind ik toch wel heel erg netjes. Nu nog even keuze maken voor het mondstuk en ik kan er weer een poosje lekker toeteren.
Wat me opvalt m.b.t. de mondstukken die ik nu heb liggen, dat de prijs van Matthew's Music toch wel onder de gemiddelde marktprijs ligt. Nog een leuk detail, zelfs de nederlandse verkopers spreken daar met een amerikaans accent. Zal wel in de functieomschrijving staan ofzo.