Van de week deze Jupiter TS-787 tenor gescoord via MP. Ik dacht laat ik eens gaan kijken, als het echt een wrak is laat ik hem liggen. Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen op een Jupiter alt van de lokale Hafabra die een zwaar leven achter de rug had gehad. De lokale repairman kon hem uiteindelijk wel sluitend krijgen maar daar zijn uiteraard wel kosten aan verbonden.
Deze tenor bleek echter vrijwel in nieuwstaat te zijn! Ik zie 1 soldeerpuntje, wat krasjes in de beker. Verder wat hele kleine krasjes en een enkel piepklein roestplekje. Een Jupiter sax van 1998 kan er niet beter uit zien denk ik. Verkoper had hem nieuw gekocht in 1998, bon aanwezig! Was toen toch al 2300 HFL. Dat is 1000 euro in geld van toen.
Hij kwam super compleet met twee (2) koffers, een rechte en een Protec softcase. Selmer S80 mondstuk. Diverse rieten. Draagband. Standaard. Muziekstandaard. Diverse doeken en reinigingsmiddelen. Kurkvet.
Ik had nog nooit een tenor beetgehad maar ik blies zo de lage noten eruit. De polsters zagen er ook goed uit. Voor de prijs, die ik hier niet ga noemen, was het echt een "no-brainer".
Ik heb bij Rieten.nl wat Rico rieten besteld, er zat alleen Vandoren bij. En een Rico Graftonite mondstuk voor jazz. Weer 60 euro. Weer een dure hobby erbij!