Welk merk toeter speel je?

Started by Tony, 30 December 2005, 14:06:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

javaou

Paul Mauriat, en ze houdt van mij!
Groetjes, Jan

Koen88

Cannonball alt Selmer Alt en Amati Tenor, en van de Alten is de Cannonball favoriet!
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

yanamayo

Een Yanagisawa 901 alt. Puike ergonomie voor mij! Heb ook nog een goedkope Klinger maar daar schiet m'n linker ringvinger altijd van op slot!  :? (geluid en intonatie echter niet slecht).
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

rood

Yamaha Yas275. De eerste en ik hoop niet de laatste  :lol:

Pieter

2001-2008: Selmer SA80 serie II, goudlak zonder gravure
2008-2011: Selmer reference "Kookaburra standard edition"
2011-....  : Selmer Mark VI, 1971, verzilverd zonder gravure.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Albantar

Ik heb zelf een Trevor J. James "The Horn" tenorsax en leen een Selmer tenorsax en Amati Kraslice baritonsax van de fanfare. Hoewel de Selmer die is die ik tegenwoordig het meeste speel, is de Trevor echt van mij dus heb ik "overige" gestemd :)
Tenorsax - Selmer
Tenorsax - Trevor J. James
Baritonsax - Amati Kraslice
Klarinet - Buffet Crampon
Dwarsfluit - Yamaha
Bring it on!

jthole

Quote from: "Leeuw"Ik heb een paar weken geleden mijn Buescher alt ingeruild voor een The Martin. Ik was wel verknocht aan mijn Buescher, maar toen ik dat grote geluid van de Martin hoorde was ik verkocht. Wat een geweldige toeter! Je betaalt wel wat meer (bijna 2000 euro), maar dan klink je ook als een grote vent.

Goede keuze, maar ik heb toch ook wel Bueschers gehoord die geweldig klonken (of had je een na-1963 model?).

Update van mijn kant; ik speel tegenwoordig vrijwel alleen maar Italiaans. Mijn Martin bariton hangt even aan de wilgen, vanwege het ontbreken van een lage A. Ik mis het vette Marftin-geluid wel, maar die A heb je vooral in kwartetmuziek gewoon veel te vaak nodig, net zoals in modern bigband-repertoire.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

drietenor

Uit volle overtuiging speel ik op het merk

OVERIGE

Een van de meest populaire merken

naast Buescher, Conn, King en Selmer?, (telt Max Keilwerth ook als Keilwerth :?: )
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Steph Saxin' Spé

Quote from: "drietenor"Uit volle overtuiging speel ik op het merk

OVERIGE

Een van de meest populaire merken

Dito hier ...
Niets mis mee, vind ik  :wink:

Albert

Quote from: "willemijn"Yanagisawa, en ik begin er gehecht aan te raken.

Ge-wel-di-ge toeters. De mijne haal ik donderdag op: kan niet wachten er weer op te spelen.

Eerste keus is toch de 1926 True Tone: geen lead alt geweldenaar - is de Yani wel - maar zijdezacht de volste en een heel precieze projectie.
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Albert

Ach . . . Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties :)
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

elizah

Quote from: "Albert"
Quote from: "willemijn"Yanagisawa, en ik begin er gehecht aan te raken.

Ge-wel-di-ge toeters. De mijne haal ik donderdag op: kan niet wachten er weer op te spelen.

He-le-maal mee eens!! :D

Zeer zeker n match voor alle selmers in mijn ogen...
Yanagisawa S992 (2007) -- Jody Jazz HR7 -- Rico H-Lig. -- Rico Select Jazz Unfiled 3M
Yanagisawa T992 (2012) -- Jody Jazz DV NY 7* -- FL Ultimate Lig. -- Vandoren ZZ 3.5
E: Yamaha WX-5 i.c.m. Native Instruments Kontakt 5 en vele plug-ins

Albert

Minstens. Balanced Action trek ik nog. Daarna holt 't achteruit.

Speelde vandaag op m'n Y met Selmer E en V16: helemaal goed hoor. Heerlijk Lee Konitzen.

jthole

Ik speel op een MartinBuescherGrassi ... valt dat nu onder "overige"?  ;-)
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Albert

Haha, geen idee . . . is ie beroerd? Vast niet!