Main Menu

Even voorstellen

Started by MArtin, 08 September 2013, 12:19:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MArtin

Hallo allemaal,

Ik ben Rob uit Druten, 55 jaar en ben sinds januari van dit jaar begonnen met saxles, ik heb nog nooit een muziek instrument gespeeld, dus een nieuwe ervaring.
De sax heeft mij eigenlijk altijd aangetrokken om als instrument te leren bespelen echter nooit aan toegekomen tot begin dit jaar dus.
Gestart met een huur tenorsax (studiesax Selmer Bundy US) van Harry Bakker en recent van Harry Bakker een Martin Handcraft Imperial tenor uit 1934 gekocht (vandaar ook mijn forumnaam), een hele mooie sax met warme klank, ben er erg blij mee.

Les heb ik van Ad van Straeten uit Nijmegen, moet uiteraard nog alles leren inclusief noten lezen  :-[, best lastig, gezien ik dit naast een vrij drukke baan mag doen, dus max 4 a 5 uurtjes per week oefenen.

Maar ik blijf het volhouden, ik vind het erg leuk om te doen.
Ik hoop hier nog veel kennis op te kunnen doen en zal dit forum zeker geregeld bezoeken.

Groet,

Coen

Hoi Rob, welkom op dit gezellige en informatieve forum!
En leuk je zeer herkenbare verhaal te lezen, ik ben dit jaar net zo gestart na veel te lang niet verder komen dan willen beginnen.
Noten lezen gaat by the way snel mbv een gratis app als Beginner reading music: trebble.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

FransDordt

Hallo Rob,
Welkom op het Saxforum. Je verhaal is heel herkenbaar. Veel en regelmatig oefenen en lessen, dan is er weer een muzikant geboren.
Succes (en lees af en toe wat "oude" forumberichten, heel zinvol),
groet van FransDordt
Yanagisawa A901 + B901