Een nieuwe toeterverslaafde

Started by JackoBond, 31 October 2013, 11:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JackoBond

Hallo iedereen

Ben al een aantal weken geregistreerd, het wordt hoog tijd dat ik mij even voorstel.
Mijn naam is Wendy, 33 jaar en heb mezelf sinds september in de wereld van de saxofoon gegooid. I love it!  Muziek is mij alleszins niet vreemd: heb zes jaar Afro percussie gespeeld op semi pro niveau.

Ik wou als kind eigenlijk al musiceren, maar mijn ouders lieten me niet naar de muziekschool gaan.  Nu ja, beter laat dan nooit.. Mijn schade haal ik nu alleszins dubbel en dik in.

Ik steek alleszins ook heel veel op van alle tips en info die ik hier op het forum vind!

Greetz

Windbuil

Hoi Wendy,

Welkom in de arena.

Op wat voor sax speelt u? Sopraan? Alt? Tenor? Mondstuk? Riet?

Veel volharding met studeren gewenst!
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Coen

Welkom Wendy,

Het is zeker verslavend, en enorm leuk om steeds weer een stapje te kunnen maken!
Als verslaafde kan je by the way zaterdag je hart ophalen in Deventer, op het saxofoon event.
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

JR

Welkom Wendy !

Aparte naam heb je gekozen voor dit forum, waarom?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: JR on 31 October 2013, 21:54:42
Welkom Wendy !

Aparte naam heb je gekozen voor dit forum, waarom?
tja,... naar de JackoBond natuurlijk ( het alter ego van de Vlaamse singer-songwriter Riet Muylaert )   moest het ook googlen hoor   :-\  :-*   veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

JackoBond

Zoot is duidelijk goed op de hoogte :-)  De keuze van mijn nick name is niet alleen gebaseerd op de Belgische zangeres. Jacko Bond is ook de stamboomnaam van mijn hond. Zijn roepnaam moest beginnen met een J. Aangezien hij zo'n charmeur is en ik gek op Bond films... Keuze snel gemaakt ;-)

Momenteel speel ik op een altsax van de muziekschool: een Jupiter JAS 567 met een Selmer S80 C** en een classic Vandoren riet 2. Ik ga straks spelen met een 2.5, op advies van mij leraar(goed stel longen). Heb gemerkt dat ik tijdens het spelen een 'bijgeluid' heb die uit de kelk komt. Wordt dit ook verholpen door een dikker riet of valt dit te wijten aan mij. Embouchure? Wsl het laatste :-)

Qua klank is de Jupiter mijn ding niet, verkies liever warmere, diepere klanken zoals de oude Amerikanen. Ik ben erg tuk ben op het geluid van de P.Mauriat, dat in combi met een Jody Jazz mondstuk en een Rico riet: zeer benieuwd hoe dat zou klinken..

Volop aan het inlezen, heerlijk!

JackoBond

@ Coen: Deventer ligt net iets te ver: zo'n 3 uur rijden. Ik lig ook nog eens met mijn voet in de gips dus dat wordt zowiezo nada..

MMonroe

Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original