Author Topic: even voorstellen  (Read 2145 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ad van Bever

• Member
  • *
even voorstellen
« on: 03 November 2013, 11:58:02 »
Ik ben Ad en bijna 52 jaar. Vorig jaar ben ik begonnen met les, maar vanwege drukte afgehaakt. Ik ben nu opnieuw begonnen omdat ik gek ben van de saxofoon. Ik zit vol twijfel of ik wel in staat zal zijn om het instrument te beheersen. Ik wil les volgen maar weet niet zeker of dit op basis van noten lezen moet zijn of dat ik moet beginnen met improvisatie. Kortom, er staat mij een interessante zoektocht te wachten. Nu nog op zoek naar een geschikte docent in de omgeving van Haarlemmermeer! Ik sta open voor suggesties!

Offline CynthiaM

• Member
  • *
Re: even voorstellen
« Reply #1 on: 03 November 2013, 17:04:04 »
Dag Ad
Welkom, en succes met de toeter. Wat voor soort speel je (tenor/alt/....., merk).
Ik zou beginnen met les, en dat zal zijn op basis van noten. Als je toonladders beheerst, en wat kunt spelen, kun je gaan denken aan improvisatie. Heb je voorkennis van muziekleer en noten?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Offline MMonroe

• Member
  • *
« Reply #2 on: 04 November 2013, 14:05:54 »
Van harte welkom Ad
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 11 November 2013, 09:27:37 »
Ook voor impro ben je ( M.I )  in ieder geval de basiskennis nodig,.....  dus lekker nootjes leren eten...... eh lezen, de ladders leren beklimmen en afdalen natuurlijk, drieklanken luisteren en spelen kortom www.maaksmuziek.nl
:-*   veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)