Main Menu

Even voorstellen!

Started by Maar, 15 November 2013, 22:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maar

Hallo allemaal!

Ik ben Maar, 25jaar en net begonnen met het leren spelen op een saxofoon.
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op wat voor "beginners" sax ik wil gaan kopen en ik hoop hier wat informatie te kunnen krijgen :)

Zoot

Quote from: Maar on 15 November 2013, 22:32:33
Ik ben Maar, ........

ach  :-[ eigenlijk zijn we allemaal maar..........  ???
:-*   veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Juul

Welkom hier Maar en veel plezier met saxofoonspelen.

Coen

Welkom dan Maar ;-)
Welk type wil je gaan spelen?
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Maar

Hoi Coen,

Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet echt, daar ben ik me nog op aan het oriënteren.
Ik lees veel dat de Yamaha yas280 een veel verkochte studiesax is, maar daarom wil ik me ook wat laten adviseren in de winkel.
Heb je suggesties? :) 

Coen

Mijn advies is om naar een breed gesorteerde winkel te gaan, en daar diverse merken en typen te bespelen. In elk geval alt en tenor. Wat voelt beter, wat klinkt lekkerder?
Als beginner is een Yamaha prima, met name omdat ze relatief zuiver zijn en een gode applicatuur hebben.
Zelf vond ik de studie Yamaha's wat blikkerig klinken, daarom heb ik voor Yanagisawa gekozen. Maar die zijn een stuk minder beschikbaar.
Beste tip die ik kan geven: eerst huren. Dat geeft je 6 maanden bedenktijd en tijd om te sparen, en het kan bij alle gerenommeerde saxofoon winkels.
Succes bij de zoektocht!
Tenor Keilwerth Toneking (1937) met Otto Link STM 6* en Francois Louis Ultimate rietbinder en La Voz medium soft.
Alt Amati Kraslice Toneking (rond 1950) met Otto Link Tone Edge 6 en Vandoren Jazz ZZ 2.

Maar

Dankje voor je uitgebreide reactie. Ik ga donderdag naar Harry Bakker, ben benieuwd!  :)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

MMonroe

Van harte welkom Maar! Veel succes bij je zoektocht naar een sax die bij jou past
Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

drietenor

Welkom

en Yamaarha is ook een mooie naam voor een saxofoon
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Maar

Als die er zou zijn, was de keuze daar vast op gevallen ;)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

JR

Welkom Maar!  Succes met vinden :)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Laatbloeier

Welkom op dit machtig mooie forum!
Ik sluit me helemaal aan bij Coen: eerst lekker een half jaar huren, dan bekijken wat je 't beste bevalt en dat kopen.
Aan een Yamaha zul je je niet snel een buil vallen. Er zijn bovendien heel veel goede gebruikte Yamaha's te koop op Marktplaats. In die gevallen waar ik m'n onvolprezen Selmer niet durf mee te nemen (d.w.z. als het risico op diefstal of schade te groot is) neem ik m'n Yamaha mee, en met het juiste mondstuk is dat "een lekker ding".
Enne ... je neemt toch wel les he? Dan kan je docent je ook adviseren.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Woutert

Ik heb nog wel een mooie alt te koop, een Buescher, ouwe amerikaan...
Mooi instrument voor iemand die net begint.

Coen

Ik weet niet of Hendy een betrouwbaar adres is, maar als dat zo is is dit een interessante als je een alt zoekt:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/blaasinstrumenten-saxofoons/a1000163388-nieuwe-altsaxofoon-voor-259-uitzoeken.html?c=c3c3a3fd9c3e4c9081be58a8ffe91384&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW-locC-Wdmbus11sv9kBOVSHfzuISPoEOhL_hxPR0a-RpLfAIB8cdhq1LrFIGWpmvFfXrXxaq9STLm4aD2GzjN2Cabv63CcVzwEaZgYzowdelBaNi-Wh3TB

Hmm, nu ik wat verder kijk: twijfel. Op de site heet de Jupiter ineens een Jupiter lookalike, ik dacht dat Lamonde een tikfout was maar het is echt Lamonde en niet Le Monde. Ben benieuwd wat de Yamaha blijkt te zijn...

JR

Quote from: Woutert on 27 November 2013, 16:08:50
Ik heb nog wel een mooie alt te koop, een Buescher, ouwe amerikaan...
Mooi instrument voor iemand die net begint.

Inderdaad een erg mooi instrument . . maar voor een beginner waarschijnlijk iets te lastig :)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"