Nieuwe tool om rieten te bewerken

Started by JackoBond, 26 June 2014, 12:07:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JackoBond

Gisteren ben ik toevallig op deze website terecht gekomen:

Http://www.reedgeek.com

Rieten bewerken lijkt haast kinderspel geworden met dit tooltje.

Heeft er toevallig iemand ervaring mee? Wordt verkocht aan +/- 50 EUR/stuk

Zoot

Quote from: JackoBond on 26 June 2014, 12:07:50
Rieten bewerken lijkt haast kinderspel geworden met dit tooltje.

Windbuil

.....LIJKT haast........... maar is het niet. Ook niet met dit stukkie ...wat is het eigenlijk. Geen widia. Iets carbon-achtigs?
Bij mijn weten krijg je niets zo scherp als het ouderwetse koolstofstaal. Vraag een metaaldraaier maar eens waarmee hij messing draait.
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

JackoBond

Ik ken niets van metaalbewerking... Maar hetgeen ik wel weet is dat schuurpapier toch niet dat is(voor mij dan toch)
En met mesjes begin ik al helemaal niet. Maw ik gooi mijn rieten dan eerder weg..

Die reedgeek lijkt me wel een handig tooltje, alhoewel de prijs daarentegen toch hoog genoeg is.
Mss mijn geld beter investeren in een of andere workshop rietbewerking?

Of andere alternatieven voor het schuurpapier, schuurbies?

Zoot

Quote from: JackoBond on 30 June 2014, 19:15:12
Die reedgeek lijkt me wel een handig tooltje, alhoewel de prijs daarentegen toch hoog genoeg is.

d'r is hier vast wel een Handige Henkie ( of Jantje of Pietje, Peter, Theo, Johan, Henk, Klaas etcetcetc........ ) die je zo'n dingetje kan (na)maken,........................   en voor de heb wil ik er ook wel 1tje.... want ook ik....
Quote from: JackoBond on 30 June 2014, 19:15:12
Maar hetgeen ik wel weet is dat schuurpapier toch niet dat is (voor mij dan toch)
En met mesjes begin ik al helemaal niet. Maw ik gooi mijn rieten dan eerder weg..

Penningh

Ik heb het filmpje nu een paar keer gebruiken.
Hoewel ik bijna nooit een riet bewerkt hou ik het toch maar bij mijn mesje.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Windbuil

Er bestaan single edge razor blades. Die gaan het lekkerst.
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

drietenor

Een zakmes werkt ook, je hebt alleen iets meer geduld nodig.
Die universal tool is een mooi stukje gereedschap, maar ik gebruik liever iets dat je wat universeler kan gebruiken.

8) 8) 8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

drietenor

Quote from: Windbuil on 27 June 2014, 08:07:20
.....LIJKT haast........... maar is het niet. Ook niet met dit stukkie ...wat is het eigenlijk. Geen widia. Iets carbon-achtigs?

Het lijkt een beetje op nikkelzilver (zit geen echt zilver in) wordt wel gebruikt voor messen
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

JackoBond

Kon het mij niet laten: heb mij vorige week een ReedGeek besteld.

Vandaag thuis ontvangen en ik heb me 5 min aan tafel gezet om het op men gemak te bekijken.
Zat een duidelijke uitleg bij, iedereen kan ermee weg.  Ook mensen die niks kennen van rietbewerking... Like me  :D

Heb er een riet bijgehaald dat zo zwaar was dat ie nauwelijks te bespelen viel. 1 minuutje later ging het al een heel pak beter! Het is eventjes oefenen, maar eens je't in je vingers hebt en weet hoe je een riet het meest optimaal kan bewerken... Dan heb je een verdraaid goed tooltje in huis!  8)

Denk dat het vooral ook handig is voor mensen die vaak reizen en daardoor geen mes knn meenemen.