Hallo,
Mijn naam is Janna,
In februari 2014 had ik voor het eerst van mijn leven een saxofoon in mijn handen (en aan mijn mond).
Heb sinds februari wekelijks les en oefen drie keer per dag (niet zo lang hoor).
Ik heb daar nu tijd voor want ik ben met pensioen!
Noten lezen en zo vind ik niet zo moeilijk want ik speel al sinds mijn tiende jaar accordeon.
Ook altijd in orkesten. Nu nog steeds, onder andere in het landelijk accordeonorkest REL:
www.accordeonorkest-rel.nl een orkest bestaande uit 35 accordeonisten uit het gehele land.
Op de saxofoon voel ik me echt nog een stuntel, vooral wat betreft het blazen en de klank.
De tonen klinken nog steeds lang niet zoals ik het graag zou willen!
Mijn leraar vindt dat ik dat te snel wil

Ik wil graag in een orkest gaan spelen, heb inmiddels theorie A en B-examen voor HAFABRA gedaan, ben bezig met theorie voor C. De bedoeling is om in december 2014 praktijkexamen voor B te doen.
Verder lees ik veel over de saxofoon en luister er veel naar.
En als er geschikte workshops zijn ga ik er naar toe. Ben in mei 2014 naar de saxofoon play-in van het Zwols Saxofoonorkest geweest. Ik had toen 3 maanden les, het ging best wel (A/B niveau was vereist

.
En in augustus 2014 ga ik naar een workshop van maar liefst twee dagen in Utrecht.
Misschien ontmoet ik daar wel iemand van dit forum.
Dus wie weet tot ziens,en horens.