Main Menu

koffie verkeerd

Started by Partagas, 21 July 2014, 12:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Partagas

Hallo muziekliefhebbers. Eigenlijk zou mijn vriendin hier moeten iets schrijven want zij is de saxofoniste  ::) Maar goed, ik ben degene die de aanmelding deed dus mea culpa...
Mijn vriendin en ik houden van jazz maar we spelen samen met een 7-tal vrienden in een bandje dat vooral meezingers speelt :(
Als manneke van 10 had ik ook een altsax, van opa gekregen. In de jaren voor de 2e wereldoorlog was opa een local sax hero dus hij vond dat ik ook maar sax moest spelen. Ik wilde echter een trompet en bij de fanfare kreeg ik die uiteindelijk ook. Inmiddels ben ik een wat oudere jongere maar ik speel nog steeds trompet en cornet. De cornet is trouwens een long model, zoals King Oliver had. Tegenwoordig zie je alleen nog korte modellen...
Anyway, het gaat erom dat je plezier hebt in het muziek maken. Maakt niet uit welk instrument je daarvoor gebruikt maar omdat dit nu eenmaal een sax forum is ligt het voor de hand dat je hier een sax voor gebruikt! Veel speelplezier allemaal!

Groeten, Partagas

the martin

In ieder geval welkom ...

Je avatar wringt wel een beetje trouwens..

Zoot

QuoteDe meest vreemde cornetten zijn ongetwijfeld gebouwd door Adolphe Sax. Hij heeft een cornet gebouwd met zes onafhankelijke ventielen en zeven bekers. Ondanks de akoestische perfectie van deze cornet, werd hij nooit populair omdat de spelers geheel nieuwe grepen moesten leren.
De ventielen van deze cornet waren uitgerust met een luchtontsnappingssysteem dat Sax in 1859 heeft gepatenteerd. De lucht die door de overdruk naar buiten wordt geduwd, komt terecht in een buisje dat langs het ventiel loopt. Hierdoor is in het ventieldopje aan de onderkant geen gat nodig, waardoor er langs deze weg geen stof naar binnen zou kunnen komen.
Adolphe Sax, Parijs (1867)
zoals ik al zei: veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪

Partagas

Quote from: the martin on 21 July 2014, 12:42:56
In ieder geval welkom ...

Je avatar wringt wel een beetje trouwens..

John Coltrane wringt nooit B|

the martin

drietenor

....en zijn vermenging van religie en muziek vond ik ook wel een beetje wringen.

8) 8) 8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

MMonroe

Saxofoon: Tenor: Jupiter JTS 789-DJ2  & Alt Jupiter JAS 767
Mondstuk: (Tenor)Berg Larsen 90/2 & Selmer Solist D (Alt): Selmer Solist D
Rietjes: (Tenor) Legere Signature 2 3/4 & (Alt) Vandoren Original

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"