Main Menu

Saxo Saxo

Started by Danny62, 17 September 2014, 19:29:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Danny62

Saxo saxo (vrij vertaald Halo Halo)  ;)

Ik tel 52 lentes (de winters heb ik overgeslagen). Woonachtig te Mechelen (België).

Het bespelen van een muziekinstrument heeft mij al altijd geïntrigeerd. Zo'n 35 winters geleden een poging gedaan om trompet te spelen.... Ik kwam van een kale reis terug.
De reden; een combinatie van zaken, last van de tanden (prothese) en een ongeduldige leraar. Mediums werden opzij geschoven enkel de besten telden.

Net gestart met het "leren" bespelen van een school altsax (YAS280). Het instrument intrigeert me al jaren doch wegens drukke beroepsbezigheden nooit geen tijd gehad. Dit jaar ff aan mijzelf denken, naar de muziekschool, notenleer en praktijk sax. Tegen alle verwachtingen in valt het reuze mee. Ik ben slechts 5 dagen geleden begonnen en hou het al ± 30 minuten uit dan moet ik stoppen krijg geen noot meer geblazen (voeze lippen) hoe noemt men dat in het Nederlands?
Uiteraard beperkt het spelen zich tot de notenbalk. Maar ik vrees dat zelf de besten onder ons hiermee begonnen zijn.

Waarom sax spelen?
De warme klank en ruime mogelijkheden van het instrument. Als ik youtube bekijk/beluister speelt men er van House tot Klassiek.

Al heb ik om te beginnen een kort vraagje. Mag ik? :)
Om in de nabije toekomst mee te kunnen spelen met een CD en de huis-installatie niet volle bak te moeten zetten overweeg ik een, "microfoon voor de sax - MP3 speler – mengpaneeltje en goede hoofdtelefoon" aan te schaffen. Lijkt mij makkelijker om te studeren? Welke installatie raden jullie mij aan zonder dat het mij 1000en Euries kost?

drietenor

Welkom bij deze club

Op je vraag:

Quote from: Danny62 on 17 September 2014, 19:29:02
(voeze lippen) hoe noemt men dat in het Nederlands?

Zou ik normaal met een Franse term antwoorden, maar gezien de ligging van Mechelen ben ik bang dat "slechte embouchure" de verkeerde uitdrukking is.
Goed dat je niet verder gegaan ben met die trompet leraar, bij een goede techniek hoor je geen last van je tanden te krijgen.
En natuurlijk is de saxofoon een makkelijk instrument om te beginnen en een moeilijk instrument om perfect te beheersen.

Je technische vraag kan ik niet beantwoorden, maar je kan ook, met alleen een hoofdtelefoon op saxofoon spelen, zodat de versterker niet hoorbaar is bij de buren, maar de saxofoon wel.

Veel plezier

8) 8) 8) 

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Zoot

Quote from: Danny62 on 17 September 2014, 19:29:02
Al heb ik om te beginnen een kort vraagje. Mag ik? :)
Om in de nabije toekomst mee te kunnen spelen met een CD en de huis-installatie niet volle bak te moeten zetten overweeg ik een, "microfoon voor de sax - MP3 speler – mengpaneeltje en goede hoofdtelefoon" aan te schaffen. Lijkt mij makkelijker om te studeren? Welke installatie raden jullie mij aan zonder dat het mij 1000en Euries kost?

Een Laptop en Smart Music..........  ( www.maaksmuziek.nl ) even googelen op woorden als Maaksmuziek of Smartmusic of op YouTube.......  je mag ook hier komen dan kan ik het laten zien...........       aanrader...... :-*   veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom    hier             8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)