ik speel bij ♪♫♪ www.excelsior65.nl/ ♫♪ en nee, ik sta niet op de foto
en eigenlijk niemand van de mede muzikanten oefent thuis. Ze schatten zichzelf té hoog in ( ik speel al zoooo lang.... ) en daar zit ik,..... leesvaardigheid een minnetje, beheersing van het instrument net voldoende, meetellen etc.. een dikke min afijn daar heb ik al eens wat over geschreven..... En ik wil zo graag het Orkest horen spelen......... Lekker een hele avond muziek maken en de dirigent laten doen waar die voor wordt betaald..... ( ik wil daar de Klarinetten horen... jullie moeten zachter.... daar mag de trompet Blabla bla ..... ) ipv dat we steeds een stuk moeten instuderen....
Wie oh wie kent Mooie muziek, sfeervol, stemmig.......... maar niet te moeilijk ( geen 6/8, alla breva, niet teveel tempowisselingen, geen overdaad aan kruizen en mollen......... ) Mag klassiek zijn, filmmuziek, Dorpsfanfare, Kinderliedjes .......
Hé, wat een bekend verhaal.
Om heel eerlijk te zijn oefen ik van de harmoniemuziek alleen de lastige/snelle loopjes.
De lastige toonsoortwisselingen en niet te vergeten de stukjes waar vier kruizen voor hangen.
Wat een ellende is dat.
Verder speel ik thuis dingen die ik leuk vindt en dat is echt geen harmoniemuziek.
Ook bij ons komt het verschijnsel te weinig thuis oefenen te veel voor.
Om een voorbeeld te noemen, een trompetist die het wel kan want hij speelt al 60 jaar die op donderdagavond zijn instrument in zijn koffer doet en hem er pas weer een week later uit haalt en duidelijk een amuzuur(?) te kort heeft.
Het ergste is dat hij, dat gezien zijn ervaring, van mening is dat hij 1/solo moet spelen terwijl de jongen van 20 die naast hem zit loopzuiver speelt, iedere dag harmoniestukken oefent enzovoort.
Helaas is de trompetist niet de enige.
Ik denk, nou ja het is eenmaal zo, we blazen niet zo hoog, hebben die ambitie ook niet maar het is wel een beregezellige club.
Ook wij hebben een betaalde dirigent op de bok staan.
Dit man is100% verenigingsman en als we hem moesten betalen voor wat hij allemaal doet was hij onbetaaldbaar voor ons.
De muziek die jij bedoeld is denk ik dat wat ons leerlingenorkest samen met de groep muzische vorming doet.
Dit is muziek niveau 1-2 en is gewoon te koop bij de muziekhandel.
Overigens heeft ons leerlingen orkest, met midden en grootkoper ondersteuning, in onze vorige uitvoering "A day in the circus gedaan". Hadden ze hard op gestudeerd.
Geweldig, zaal overend. Applaus voor de jonste leden van 8/9 jaar.