Lang verhaal kort.... De Sinterklaas intochten ( mét Zwarte Pieten ) staan voor de deur en met Kerst staan we voor de kerk deur (buitenkant) wat nummers te spelen voor de kerkgangers..... Het wordt kouder en natter buiten en oh wat zonde en schadelijk voor mijn TOetTerrrrrr (?)...... Een kennis van me blijkt ook ooit eens een saxofoon aangeschaft te hebben maar kon er niks mee (gehandicapt) en "neem die toch mee, ik doe er niks mee..... :-*Oh ok.
Thuis gekomen met de koffer blijken de "transportkurkjes" er nog in te zitten.. geen wonder dat het ding niet wou ToeTERrrrren.... er zit een ( lijkt wel ) ongesneden riet in, voor bijna net zo dik als achter,.... een mondstuk zonder verdere aanduidingen, een ligatuur van ongeveer twee ons en .... witte handschoentjes. Dat dan weer wel

Mijn Meyer Mondstuk past er niet op ( te veel kurk ) een andere die ik nog heb liggen gaat net..... een fatsoenlijk riet erop en....... Ik krijg er amper geluid uit........
Ik lees hier al jaren.......... embouchure, ademsteun... ( Pieter, erg bedankt voor ál die tips en terechtwijzingen ) en toch sluipt het erin, ik kan in alle ♪♪ bochten, ♫♪ standjes, houdingen op
mijn TOeterRRRrrrr spelen, en tóch heb ik "alles laten versloffen" ....
Nu, een week later lukt het allemaal wel,...... het is nog lang niet "mijn Toeterrrr", qua geluid, gemak (?) bespeelbaarheid maar het heeft me wel weer met beide benen op de grond gezet..... er is nog heeel veel te leren...
Te gek,..........

toch