Author Topic: te gek ,.... voor woorden  (Read 11620 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zoot

• Guest
te gek ,.... voor woorden
« on: 13 November 2014, 10:46:20 »

Lang verhaal kort....   De Sinterklaas intochten ( mét Zwarte Pieten ) staan voor de deur en met Kerst staan we voor de kerk deur (buitenkant)  wat nummers te spelen voor de kerkgangers.....   Het wordt kouder en natter buiten en oh wat zonde en schadelijk voor mijn TOetTerrrrrr (?)......  Een kennis van me blijkt ook ooit eens een saxofoon aangeschaft te hebben maar kon er niks mee (gehandicapt) en "neem die toch mee, ik doe er niks mee.....   :-*Oh ok.

Thuis gekomen met de koffer blijken de "transportkurkjes" er nog in te zitten.. geen wonder dat het ding niet wou ToeTERrrrren....  er zit een ( lijkt wel ) ongesneden riet in, voor bijna net zo dik als achter,.... een mondstuk zonder verdere aanduidingen, een ligatuur van ongeveer twee ons en ....  witte handschoentjes. Dat dan weer wel  :-\

Mijn Meyer Mondstuk past er niet op ( te veel kurk ) een andere die ik nog heb liggen gaat net..... een fatsoenlijk riet erop en.......            Ik krijg er amper geluid uit........
Ik lees hier al jaren.......... embouchure, ademsteun... ( Pieter, erg bedankt voor ál die tips en terechtwijzingen ) en toch sluipt het erin, ik kan in alle ♪♪ bochten, ♫♪ standjes, houdingen op mijn TOeterRRRrrrr spelen, en tóch heb ik "alles laten versloffen" ....   

Nu, een week later lukt het allemaal wel,......  het is nog lang niet "mijn Toeterrrr", qua geluid, gemak (?)  bespeelbaarheid maar het heeft me wel weer met beide benen op de grond gezet..... er is nog heeel veel te leren...

Te gek,..........    :o    toch  :P

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: te gek ,.... voor woorden
« Reply #1 on: 13 November 2014, 11:29:19 »
Heb je al die tijd niet gespeeld? Dan heb je wel weer even nodig denk ik.

Verder zou die toeter best wel eens niet goed afgesteld kunnen zijn, is ook niet echt prettig voor je klank.

Maar euh... Was dit een MKI uit de goedkope serie?  8)

Zoot

• Guest
« Reply #2 on: 13 November 2014, 13:19:50 »
Heb je al die tijd niet gespeeld? Dan heb je wel weer even nodig denk ik.

Verder zou die toeter best wel eens niet goed afgesteld kunnen zijn, is ook niet echt prettig voor je klank.

Maar euh... Was dit een MKI uit de goedkope serie?  8)

Hahah nee,...  zal eens zoeken of er een merk opstaat, nog niet eens gedaan   ???  nee,... ik probeer elke dag wel even te spelen,...........    de laatste week een keer of vier op de nieuwe maar ik dacht dat ik "al best redelijk kon spelen"...  ik krijg heel gemakkelijk een goed (?) geluid uit mijn eigen en ging ervan uit dat de embouchure ed goed voor elkaar waren,............     tot ik een andere sax moest bespelen....  even achter de oren krabben en tóch wéér aandacht besteden aan ... denk ik..... zoiets,...   als je snapt wat ik eh bedoel

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #3 on: 13 November 2014, 14:02:54 »
Maar euh... Was dit een MKI uit de goedkope serie?
Maakt u me belachelijk The Martin? >:(
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #4 on: 13 November 2014, 15:19:20 »
Ik maak een grapje Windbuil, dat is wat anders dan dat ik je belachelijk maak.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

En euh Zoot..
Vreemd dat het verschil zo groot is.

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #5 on: 13 November 2014, 16:48:21 »
Okay The Martin  ;D ;)
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #6 on: 13 November 2014, 19:10:50 »
een andere toeter betekent heel vaak opnieuw beginnen.....Is helemaal niet raar, maar leuk toch, wanneer je weer zo'n impuls krijgt
Ik wil ook wel weer een nieuwe, maar ik mag niet van mijn portemonnee...
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #7 on: 13 November 2014, 19:28:52 »
Dat klopt wel. Ik heb er sinds kort een bari en de embouchure die ik daar heel bewust gebruik wijst mij op een te gespannen spelen op alt en tenor...
Heel leerzaam