Author Topic: buescher alt sax  (Read 5961 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JKT1975

• Member
  • *
buescher alt sax
« on: 12 January 2015, 18:54:12 »
Wie kan mij helpen,  ik ben in de gelegenheid om een altsax te kopen van het merk buescher.  Deze buescher heeft geen gravures.  Wel een serie nummer: 428901
Wie kan mij iets meer info geven?
Heeft mooi geluid,  speelt makkelijk aan,  wat zou een redelijke prijs zijn?

Zoot

• Guest
Re: buescher alt sax
« Reply #1 on: 12 January 2015, 19:00:30 »
Wie kan mij helpen,  ik ben in de gelegenheid om een altsax te kopen van het merk buescher.  Deze buescher heeft geen gravures.  Wel een serie nummer: 428901
Wie kan mij iets meer info geven?
Heeft mooi geluid,  speelt makkelijk aan,  wat zou een redelijke prijs zijn?

in de omgeving van?   misschien wil er iemand met je mee,...  es kijken,. ... toeteren. Heb je les dan kun je je Saxmeester vragen....  zit er een Saxwinkel in de buurt kun je 'm daar eens laten zien... Prijzen?  Veel online saxshops bijlangs, en daar natuurlijk flink onder gaan bieden.... ( tja, geen garantie,.... en toch hoor ik een rammeltje,... polsters zijn niet ál te best hé.. etc etc......... en maar hopen dat hij er minder verstand van heeft dan jezelf...     ::)

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #2 on: 13 January 2015, 10:15:59 »
Kijk op saxpics.com en/of saxgourmet.com voor het bouwjaar van de sax.

Aristocrat van voor WOII is oke.
Alles van na WOII zou ik niet aan beginnen.
Tru Tone? Niet doen.
Alles afhankelijk van de prijs natuurlijk.
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #3 on: 13 January 2015, 10:21:13 »
Dit is een late Buescher. Kunnen best acceptabele toetertjes zijn hoor maar zeker niet top-of-the-bill.
Qua prijs, tsja...
Je kunt een Yamaha studiesax kopen voor 400, en Yanagiasawa A-900 voor 6 a 700 (Ik zeg niet dat dat makkelijk is, maar het kan)

IK !! zou in ieder geval niet meer betalen dan die 400 euro. En dan moet die in goed speelbare staat zijn. Goed en makkelijk speelbaar t/m lage Bb en zuiver (in zoverre een sax al zuiver stemmend is, hoewel ze dat bij Yamaha al jaren erg goed lukt)