Waarom wil je een nieuw mondstuk, Zoot? Is er iets wat je soortaanduiding je oude of mis je daar iets in? Of wil je gewoon eens iets anders, of zoek je een specifieke klank?
Voor mijzelf was het makkelijk, ik heb zeker 14 jaar op een C * gespeeld, nu nog steeds trouwens ( hoezo beginners mondstuk

ik speel voornamelijk klassiek, maar ik heb er ook lichte muziek opgespeeld, twee jaar geleden heb ik een Otto link erbij gekocht nadat ik dat van iemand geprobeerd had, en de klank me daarvan in alle opzichten aanstond. Ik ben toen in de winkel verschillende mondstukken gaan proberen en ben uiteindelijk met een metalen Otto Link naar huis gegaan.
Een collega op tenor ( al veertig jaar op C*) heeft vorig jaar een Jody Jazz gekocht. Ook heel mooi, maar flink aan de prijs. Hij kreeg geen geluid uit een Otto Link...en deze Jody past hem als een oude jas.
Het is altijd een persoonlijke zoektocht. We gaan regelmatig met een groepje mensen en mijn docent naar een of andere saxofoonwinkel om van alles uit te proberen. Dat is altijd heel leerzaam en heel gezellig. Ik kan je laten weten wanneer we weer eens gaan, misschien kun je mee?