Author Topic: Wereld Saxofoon Congres  (Read 7067 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zoot

• Guest
Wereld Saxofoon Congres
« on: 02 July 2015, 16:12:47 »
Astense saxofoniste naar Wereld Saxofoon Congres

auteur: Harrie van Horik

De Astense saxofoniste Joke van Loon is geselecteerd om deel te nemen aan het Wereld Saxofoon Congres dat van 9 tot en met 14 juli wordt gehouden in het Franse Straatsburg.
Joke van Loon krijgt de kans zich te presenteren tussen de wereldtop onder de saxofonisten. Haar soloprogramma ‘In a Japanese Garden’ is tevens een van de slechts tien programma’s die zijn geselecteerd voor de World Sax Day van zondag 12 juli.   
Het park bij het Palais du Rhin, gelegen in het centrum van Straatsburg, zal omgetoverd worden tot de concertlocatie voor het programma ‘In a Japanese Garden’. Zoals de titel al suggereert, liet Joke zich voor dit programma inspireren door Japan en speelt ze uitsluitend hedendaagse Japanse stukken. “Een aantal jaar geleden ontmoette ik een Japanse saxofoonstudent die me een klapliedje aanleerde over Japanse oranjebloesems. In de jaren, die volgden, bleef ik Japanse mensen ontmoeten die me woorden aanleerden met een sterke verbintenis met natuur, de seizoenen en tijd”, aldus Joke. “Dit deed me verwonderen over de het tijdsbesef in Japanse muziek en inspireerde me een programma te creëren gebaseerd op muziek geïnspireerd door natuur en tijd.”
Na haar afstuderen aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg en het Conservatoire à Rayonnement Regional in Limoges (F) is Joke nu werkzaam als freelance saxofoniste en saxofoondocente. Hierbij speelt ze sopraan-, alt-, tenor- en baritonsaxofoon. Gedurende haar studie heeft ze deelgenomen aan verscheidene masterclasses. In 2011 werd ze genomineerd voor de Jacques de Leeuw Jong Toptalentprijs en in 2013 won ze de Prix de la Ville van de stad Limoges (F).
Het Wereld Saxofoon Congres is een driejaarlijks saxofoonfestival dat voor de zeventiende keer plaatsvindt. De allerbeste saxofonisten ter wereld presenteren zich op dit festival. Joke van Loon speelt haar programma ‘In a Japanese Garden’ op zondag 12 juli om 14.00 uur. Het concert is live te volgen via http://webtv.saxopen.com/.

♫♪♫ Chappoo  ♪♪♫

Offline stef

• Member
  • *
Re: Wereld Saxofoon Congres
« Reply #1 on: 14 July 2015, 21:29:12 »
Een mooi toeval, ik was er ook 12 juli, en verzorgde er toen 2 concerten :)
Selmer Performing Artist

Zoot

• Guest
Re: Wereld Saxofoon Congres
« Reply #2 on: 14 July 2015, 22:00:05 »
Een mooi toeval, ik was er ook 12 juli, en verzorgde er toen 2 concerten :)

dan eh eh ,...... ♫♪♫Chappoo, chappoo ♪♪♫,.... ;) ....  plaats je zelf nog een een stukje Redaktioneel  :P  ::)