Main Menu

Selmer SA80 vs SA80 ii

Started by Jansen, 26 March 2016, 17:56:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jansen

Ik ben op zoek naar een goede Selmer SA80.

Wat zijn nu de beste? Ik zie nergens op het www een duidelijk antwoord? Weinig verschil tussen de series I en II, alleen maar cosmetisch? Prijzen zijn ongeveer vergelijkbaar, daar zit ook niet veel verschil in. Zijn deze van bepaalde jaren beter dan van andere jaren?     

Wat nu? Elke SA80 uitproberen die ik tegenkom? Ik heb er nu een stuk of 5 verschillende uitgeprobeerd en ik vind er niet eentje echt 'minder' of er eentje bovenuit steken. Ik vind ze tot nu toe allemaal goed eigenlijk....

Is het uiteindelijk slimmer om voor een SA80 II te gaan omdat deze nieuwer zijn?

Milachica

Ik geloof dat de SA80II over het algemeen als de betere wordt ervaren, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Speel je zelf goed genoeg om de verschillen te beoordelen?

the martin

Wat ik er zo van lees zijn het vooral kleine aanpassingen.
Vooral op ergonomisch gebied.
Ik heb ooit een SA80 (1) in de handen gehad waarbij de ergonomie perfect bij mijn handen paste.
En het was een heerlijk klinkende toeter.
Aan de andere kant de serie 2 was ook niet echt vervelend om op te spelen.

Gewoon proberen of het je bevalt
Wat trouwens voor elke Selmer/Saxofoon geldt.

Jansen

Ik ben al weer iets verder....

Ik ben half nederland rondgereden en ik heb nu een paar favorieten. Ik weet nu een goede SA80 I (gelakt, uit 1984) een goede SA80 II (gelakt, uit 1986) en een goede SA80 II (verzilverd, uit 1998) te koop. Uiteraard bij 3 verschillende winkels... (zucht).

Nou nog een keuze maken, en dat is het lastigst. Ik zou met alle 3 erg blij zijn. (maar ik kan er maar eentje betalen  ;))

De verzilverde SA80 II is pas gereviseerd, dus dat lijkt me de beste keuze maar ik ben onbekend met een zilveren sax. Moet je dan elke dag als een gek de sax weer oppoetsen na het spelen of valt dat wel mee?

Windbuil