Een kleine schop... maar misschien is het handig om alle informatie samen te vatten in een FAQ ofzo? :!: (als dit al is gedaan mijn oprechte excuses!)
Ik heb hier zelf ook wel interesse in, maar er staat zo ongelooflijk veel info op de afgelopen 3 pagina's dat ik niet meer weet wat je nu precies nodig hebt en wat misschien ook wel interessant en vooral handig is om te vermelden is hoeveel het nou eigenlijk kost om redelijke opnameapparatuur voor je sax aan je pc te hangen. :!:
tip: er zijn goede boeken over dit onderwerp- Home recording for musicians for dummies, het groot opnameboek...
Een hoop van de oplossingen die hier staan zijn wel okee om ideetjes op te nemen, maar als je t wat serieuezer wil aanpakken zijn die boeken handig.
edit: kijk ook eens op tweakheadz.com
Als je overigens tegelijk wil afspelen/opnemen met je PC is het handig een mixer te hebben waarop je het op te nemen signaal kan mengen met het reeds opgenomen geluid dmv een fatsoenlijke hoofdtelefoonmix.
En ik blijf erbij: de beste, snelste resultaten krijg je met een mic op een stand (geen geklepper zoals bij een clip-on) en een fatsoenlijke voorversterker (het kastje van de SDsystems voldoet), en een fatsoenlijek geluidskaart (goeie resolutie, geen gekraak en een mooi zuiver geluid). Audacity voldoet in principe wel als sequencer, maar zo gauw je wat meer wilt is het toch het beste om ergens Cubase te pakken te krijgen. Garageband is overigens ook prima!