Main Menu

Guardala

Started by Ben Rodenburg, 06 February 2006, 13:58:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

ik ben van plan een keertje ene guardala te gaan testen maa rkan nergens een dealer vinden, er zijn wel dealers in engeland en duitsland maar t zou natuurlijk het handigst zijn om een dealer te vinden in nederland!

weten jullie een dealer?
eventuele ervaringen met guardala zijn ook welkom ;)

issie niet mooi! :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Sonja

volgens mij kan peter van dalsegno alles bestellen Ben.. :wink:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

the martin

Zover ik weet worden ze niet eens meer gemaakt  :!:  :?:

Ik heb ooit het genoegen gehad om kortstondig op een Brecker II te mogen spelen....

ÉÉN woord...
WAUW....

Net als de prijs trouwens
1000 usd is niets tegenwoordig

2DEHANDS

Ben Rodenburg

ik heb prijzen gezien van 400 engelsoe ponden....
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

the martin

400 pond = 624 euri = 804 dollar....

Leuke prijs  8)

Zonder hem gespeeld te hebben  :!:
Ik geloof niet dat je hem in Nederland weer kwijt raakt voor dat bedrag.

Je zou ook een Dukoff kunnen kopen en hem door één of andere whizkid aan laten passen.

De Studio is een kopie van een perfecte Dukoff  :!:
Althans dat is wat ik ooit heb begrepen.

Paul

oei,

1) over welk model Guardala hebben we het hier?...... Studio???
2) SR Technologies mondstukken komen heel aardig in de buurt van Guardala's qua geluid.........kosten ietsje minder!

Paul
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

the martin

Maar welke bedoel je  :twisted:
Crescent
King
Super King
Brecker
Brecker II
Studio

En bedoel je dan de handgemaakte of de "lasertrim"  :lol:

Paul

Uiteraard de handgemaakte Studio.
Ik krijg volgende week zo'n SR Technologies binnen en ben benieuwd.
(ben zelf niet zo'n Guardala-fan!)
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

the martin

Bij Saxpoint.nl schijnen ze mondstukken op bestelling te kunnen MAKEN.
Ze prijzen ze aan als kopieën

Wie weet ook een optie.

Daan

Benieuwd naar het geluid van je Ben als je erop speelt, weer ff opnemen :)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

mrPC

ik heb, toen ik nog tenor speelde, gespeeld op een guardala studio.
dit is een waanzinnig mondstuk! wel duur, maar ja.....wat niet?
alleen moet je wel goed weten waar je mee bezig bent, want het is wel een mondstuk wat je moet leren bedwingen. anders wordt je een van die ongeleide projectielen die er al zoveel zijn.
er zit namelijk bij deze mondstukken geen grens aan het dynamisch vermogen. m.a.w. de hoeveelheid lucht die jij blaast, kan er altijd doorheen. dit komt vaak het geluid niet ten goede. je moet dus erg goed leren doseren wanneer je op dergelijke kanonnen speelt.

als je dit kunt, dan kan hier weinig tegen op.

succes
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

Ben Rodenburg

Om even dit topic weer eens wat leven in te blazen!!

ik heb nu een guardala MBII een weekje geleend van een vriend en ik deel mijn verhaal hier eventjes!

eerst was het natuurlijk even experimenteren met de rieten, maar ik had genoeg liggen dus dat had ik gauw voor elkaar, k kwam uit dat de combi met een Rico jazz 3 soft unfiled beter klonk dan de filed.. de filed ging snel piepen, vooral bij een harde aanzet, en dat moeten we niet hebben :P

Het mondstuk komt ongeveer qua tip overeen met een otto link 8* (berg larsen 120 ongeveer) dus dat is best een flinke tip, en eist ook wel wat kracht. maar wat je er voor terug krijgt is het dik waard!!

in het lage register klinktie lekker fel, met een randje. in het middenregister heb je niet dat het af en toe klinkt alsof er een plastic zakje in je sax zit, klinkt net zo open als het laag en is geweldig. dan de toptones!!! zoals de mensen die veel naar brecker luisteren wel weten... de toptones fluiten gewoon! ze zijn zo ontzetted mooi, en handelbaar, je hebt ze gauw te pakken, en dta was geweldig!!!

vanaf de hoge a (gis deed een beetje moeilijk) waren alle toptones zeer makkelijk eruit te krijgen (tot de hoge e)

heb helaas geen geluidsopnames kunnen maken, misschien dat ik hem nog wel een weekje ga lenen ;)

oow, ook wel leuk om te weten, het mondstuk is 800 euro d8 ik, en uit begin jaren 90 volgens mij... niet meer de allermooiste.... totdat je er lucht doorheen pompt!!!

johnvs

Een MBII is nog steeds nieuw te krijgen. Niet de handgemaakte maar de lazertrimmed die even goed of beter zouden klinken.
Ga even naar www.wwbw.com , wel rekening houden met versturen en douanekosten. Voor ongeveer 450 euro heb je hem.
Ik speel zelf op een Crescent. Duurde bij mij een maand of wat om vooral het hoog te laten klinken hoe ik wil.
Bij de altissimo's is de gis nog steeds een probleem.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Remco

Ik speel al jaren op Guardala en ook nog vaak met plastic cover rieten van Rico (sneller feller, harder) en ik zou bijna niet anders meer willen.
Ik krijg na elk optreden de vraag wat voor mondstuk ik speel omdat ze dat ook zo graag willen hebben en voila: Guardala.

Het was 15 jaar geleden wel ff enorm wennen, maar dan krij je er wel iets voor terug.
Echt na te maken zijn ze niet, althants niet de handgemaakte omdat de man een wel heel vreemde metaal-legering schijnt gebruikt te hebben, maar ik ga ze in Amerca bestellen en laat ze meenemen door andere muzikanten.
Dan ben je voor 210 dollar per mondstuk klaar.
Welliswaar niet handgemaakt, maar evengoed wel erg mooie mondstukken!!

Ik moet wel zeggen dat mijn handgemaakte hier en daar optisch oneffenheden vertonen, maar qua spelen merk ik dat niet. Ik ga er dus vanuit dat niet 100% handgemaakte technisch beter zijn afgewerkt en dan maar hopen dat ze nog iets stabieler klinken.

Maar ervaring van voorgaande schrijver, deel ik 100%!
Geweldige mondstukken....maar het moet je passen en denk niet dat je meteen makkelijk ff wegspeelt. Je zult er even aan moeten wennen en voor moeten werken. Als je dat gedaan hebt, merk je dat je meer ferquentiegebieden kan beslaag en meer dynamische verschillenmet spelen kunt laten horen dan met bijna elk ander merk!

Momenteel worden ze handgemaakt in Duitsland....voor echt absurde prijzen, maar wel Duits handvakwerk.
Of het ook mooi klinkt, dat weet ik niet.
Ik heb altijd het gevoel dat mijn mondstuk door m'n kop trilt/resoneerd en dat ik daarom wat meer een word met het geluid van dit fantastische merk!

CU: Remco
Knowledge is the key, but personality counts

Zoot

QuoteIk heb altijd het gevoel dat mijn mondstuk door m'n kop trilt/resoneerd en dat ik daarom wat meer een word met het geluid van dit fantastische merk!

8) wauw 8)