- drie kleine, witte zakjes waar zo te voelen een soort poeder in zit (ik heb geen idee waar het voor zou zijn, zoek het straks even op)
Ik heb het gevonden op wikipedia: er zit Silicagel in. Dat wordt o.a. gebruikt als relatieve luchtvochtigheidsbuffer in o.a. museumvitrines en piano's. Wat dat met een altsax te maken heeft weet ik echter niet.
Die zakjes vind je bij heel veel nieuwe producten (van saxen tot aan stereotorens) en zijn bedoeld om vocht op te nemen zodat het product niet beschadigd. Deze hoef je zelf niet in je koffer te laten zitten omdat je als het goed is thuis de koffer altijd open of op een kier laat staan en zo het vocht er wel uit kan (en een padsaver helpt dan ook wel).
Wat heb ik allemaal in mijn koffer:
-Yamaha YTS875-EX tenorsax
-Yamaha G3 tenornek
-Otto Link STM mondstuk
-BG binder tbv Otto Link mondstuk
-Selmer Solist D mondstuk
-BG binder tbv Selmer mondstuk
-Padsaver tbv body
-Padsaver tbv nek
-Elandleren nekkoordje
-Wisser voor body
-Wisser voor nek
-Doekje voor alles en nog wat
-Poetsdoekje
-Mondstukreinigingsspray op basis van lavendel
-Korg stemapparaat incl. metronoom
-Rietendoosje voor 8 rieten voor mijn kunststof rieten
-Diverse Legere kunststof rieten
-Rietendoosje voor 6 rieten voor diverse gewone rieten
-Diverse gewone rieten (Voornamelijk Vandoren traditional en V16 en een verdwaalde Gonzales)
-Kurkvet
-Reed rush
-Rietenknipper
-Diverse schroevendraaier
-Leatherman (multitool)
-Knijpers
-Tiewraps (je weet maar nooit

)
-Zoom H4N opnameapparaat incl. adapter
-Lessenaarverlichting met 4 ledjes
-Reserve batterijen voor lessenaarverlichting
-Pen
-Potlood
-K&M Standaard voor sax
-K&M Lessenaar (extra hoog, ik ben namelijk twee meter)
-Twee mappen met alfabetverdeling met muziek voor het saxkwartet
-Map met muziek voor het harmonieorkest
In tegenstelling tot de meeste mensen die een aparte tas hebben voor het losse spul (standaards en muziek), heb ik één koffer met extra veel zijzakken zodat ik maar één iets te tillen heb, maar zwaar is het wel :lol:
Edit:
Oh ja, nog vergeten, powdered paper (vloeitjes met talkpoeder) en natuurlijk mijn balancer (welke je om het oog van je sax zet waardoor je een verstelbaar oog hebt, handig voor lange mensen).