Ik was voor een vriend van mij een paar nummers aan het blazen in een studio voor op zijn cd. De eigenaar van de studio heeft wereldwijde contacten in de muziekwereld (net als mijn vriend -> percussionist). Ik zou eerst maar 1 nummer hebben geblazen, dat werden er uiteindelijk 5 en toen vroeg de studio man (enorm goede bassist trouwens) of ik zin had om met een amerikaanse gospel artiest (vraag me de naam niet, want die ben ik kwijt) wilde meespelen. Hij moest de band bij elkaar zoeken namelijk. Het totaalplaatje bestaat uit 2 toetsenisten, een bassist, een drummer, een percussionist, een gitarist en 3 blazers waar ik er 1 van ben.
Zo is 't gekomen. In september mag ik in Durban Zuid Afrika optreden (met live uitzending) voor zo'n 5 tot 10.000 man (aaaaaah!) en volgend jaar -als de HMH goed is bevallen - gaan we kijken of North Sea Jazz Festival haalbaar is....van 't een komt 't ander en das cool!
Die studio trouwens vind je op
www.talanyrecords.nl. De percussionist is Chanelsy Moniharapon, een van de betere, zoniet de beste percussionisten ter wereld! Zijn cd wordt op het moment in amerika gemixt enzo, die komt binnenkort uit. Als het lukt zet ik een sample-tje op de site