Main Menu

Lignatone saxofoons

Started by Sonja, 06 March 2006, 14:42:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonja

Ik speel tegenwoordig op een Lignatone bari-sax..ik had voorheen nog nooit van dit merk gehoord..wie kent het?? en heeft iemand er verders info over..kan niet echt wijzer worden uit de google helaas..
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Daan

Ik heb maar een poging gedaan om te zoeken:

http://www.saxophonforum.de/modules/new ... mpost31894

QuoteLignatone=Amati wenn ich mich nicht irre

http://www.saxophonforum.de/modules/new ... mpost37315

QuoteHallo,

also ich habe ein Amati Lignatone von 1964. Meine Erfahrungen sind eigentlich ganz gut.

Die Stimmung und Intonation in sich passt gut.
Die Handhabung der Klappen ist etwas umständlich, aber es ist halt ein altes Teil.
Der Sound gefällt mir persönlich sehr gut. Allerdings ist es etwas zickig beim Ansprechen. Das kann am Mundstück liegen (Zinner) oder aber auch an meinem Ansatz (komme eigentlich vom Tenor).
Aber ich muss sagen gegenüber meinem Yamaha Tenor ist das Amati Alt ein echt gei... Gerät.

http://www.saxophonforum.de/modules/new ... mpost30983

QuoteHallo Thor545,

es ist ein Amati Alt, Lignatone. Im Moment spiele ich ein Tenor von Yamaha. Ich wollte einfach mal etwas anderes ausprobieren.
Das Tenor ist mir persönlich manchmal etwas "behäbig". Da ich nebenher auch Klarinette spiele fehlt mir beim Tenorsax das spielerische. Das hoffe ich mit dem Alt hinzubekommen.

Im Moment lasse ich es überholen. Als ich es bekam hatte es einige Mängel an den Polstern usw.

Hallo 8panther,

was heist bei alten Saxophonen ist die Mechanik anders? Werden die dann anders gegriffen oder was? Ich habe das Teil leider noch nicht angespielt oder ausprobiert.

Gruss kultor

Ze zeggen dat het van Amati is... Benieuwd naar de zoekresultaten van Edwin ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

the martin

Heb ik niets meer aan toe te voegen
 =D>

Sonja

:D THKS!!!! gka eens ff spieken allemaal... :-D

Sonja

hahaa...dus lignatone is eigenlijk Amati...dat wist ik dus niet.. ;-)

Jannerd

Vertel ons liever eens hoe hij speelt?  :wink:
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Sonja

hahaha..ik kom toevallig net terug van de repetitie..hij speelt voor mijn gevoel heel goed..keb nu een ander mondstuk erop..een selmer C* , kreeg alleen klachten van de dirigent dat ik te zacht speel..ik moet dus ff zoeken naar een zwaarder riet..tis bigband..dus moet bijna continue gas geven daar.. :wink: ..ik moet dus 20 mei al meespelen op het bigband concours in hoofddorp en een specialtje op de bari alleen spelen..dat moet gewoon staan dus..dat wordt zwaaaaaar repeteren kan ik je vertellen..maar we gaan ervoor!! :twisted:

CBone

Op marktplaats staat er nu ook een, alleen als Keilwerth met een foto van het JK logo. Was de verbondenheid tussen JK en Amati niet ooit erg close. Amati Kraslice, Toneking Kraslice enzo. Volgens mij heft B&S hier ooit nog mee van doen gehad of zit ik dan verkeerd.

In iedergeval, veel succes FPSJ. Wel gezellig trouwens op MeerJazz. Heb er zelf ook al een paar keer gespeeld. Tentje in en uit, als het weer een beetje meezit, topdag. Als ik kan kom ik misschien wel "ff" luisteren.
Zag dat Jazzmania ook komt, speelt en oud lid van ons in mee. Midland komt ook en natuurlijk de Windmill :D , zoals ik al zei, topdag.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Sonja

jaa..leuk als je komt kijken..Ben van dit forum speelt ook in the windmill..wel ff zeggen dan he..en hoe herken je me?? das heel makkelijk..ik ben de enigste vrouw in die band.. :-D

CBone

Haha, buiten dat, Windmill, vrouw, bariton, baritonsolo, die combi zal voor velen opgaan denk ik, ik laat wat weten, heb je al een tijdstip.

Twitter...HaRonnie

the martin

Quote from: "FunkyPunkySaxyJunkie"jaa..leuk als je komt kijken..Ben van dit forum speelt ook in the windmill..wel ff zeggen dan he..en hoe herken je me?? das heel makkelijk..ik ben de enigste vrouw in die band.. :-D

Sorry, kon ik niet laten :twisted:

CBone

Quote from: "the martin"Als je de enige vrouw bent, ben je ook gelijk de enigste 8)

Some notes are flat, but this one is sharp. :lol:

Twitter...HaRonnie

Sonja

Quote from: "the martin"
Quote from: "FunkyPunkySaxyJunkie"jaa..leuk als je komt kijken..Ben van dit forum speelt ook in the windmill..wel ff zeggen dan he..en hoe herken je me?? das heel makkelijk..ik ben de enigste vrouw in die band.. :-D

Hahaha... :oops:  :oops:  :oops:  uuum...bedankt..  kzie t wel als een compliment ja..??  :-D

we spelen trouwens van 16.15 tot 16.45 op paviljoen B en de data voor de duidelijkheid is dus 20 Mei..

CBone

Kreeg vandaag een mailtje dat ik op 20 of 21 mei moet spelen, als dat de 21ste gaat worden, dan probeer ik in Hoofddorp te zijn. 18 Big Bands, lekker dagje toch.

Twitter...HaRonnie