Ook ik wil mij even voorstellen

Started by beginner, 07 March 2006, 16:36:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beginner

Hallo forumleden het heeft lang geduurd maar ik heb mijn Tenorsax een oude italiaan die al 15jaar op zolder lag, [ik heb de sax ooit eens heb gekregen] voor reparatie weg gebracht , er komt geen geluid meer uit nu wordt ie weer helemaal gerestareerd kost wat maar dat is ie wel waart zeggen de deskundigen . Als de sax klaar wil ik op leren spelen ik heb geen enkele ervaring wat kan ik verwachten heb ik veel kracht nodig in de longen ?   Ik ben net gestopt met roken leek me al een goed begin wil er serieus meebezig zijn .

Groeten  :D
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

beginner

oh ja ik ben 33 jaar en ik woon in de proincie groningen als er iemand is die het leuk vindt en het geduld heeft om mij saxofoon te willen leren spelen da hoor ik het graag .tegen vergoeding .

Sonja

Heyhey...WELKOM...en veel plezier met toeteren...mooiere hobby bestaat niet.. :-D
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Daan

Welkom, weet je al wanneer je tenor klaar is ? :)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

beginner

Ik hoop volgende week kan niet wachten het is raar maar waar .Ligt ie jaren op zolder kijk ik niet naar om en nu had ie gister al klaar moeten zijn .  :) Ik denk dat ik beznet raak met het saxvirum  :-)

the martin

Zet hem op..
De nederlandse saxofonisten familie is nog lang niet groot genoeg

Welkom

CBone

Welkom en veel plezier. 33 is nog een mooie jonge leeftijd om op sax te beginnen. (Geldt eigenlijk voor iedere leeftijd). :D

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Tony

Hey Welkom op dit forum.
Kracht in je longen valt wel mee... dat bouw je geleidelijk op en je longen ontwikkelen zichzelf steeds meer.

Jannerd

Welkom op het forum!!

Wat die longen betreft, dat valt aardig mee ;) geen zorgen maken, dat loopt wel los!
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Pieter

Quote from: "beginner"oh ja ik ben 33 jaar en ik woon in de proincie groningen als er iemand is die het leuk vindt en het geduld heeft om mij saxofoon te willen leren spelen da hoor ik het graag .tegen vergoeding .

Neem een prof. saxofoondocent. er komt te veel bij kijken om dat door een amateur te laten verknoeien, hoe goed die ook zelf kan spelen. Goed kunnen spelen wil niet zeggen dat je kunt lesgeven. Het is zo moeilijk en soms onmogelijk om verkeerd aangeleerde techniek af te leren en een verkeerde techniek gaat altijd een keer tegen je werken.

En longinhoud??? Eerst ademsteun!!!!  En ademtechniek!!! Met veel longinhoud en weinig ademsteun kun je nog steeds geen sax spelen.

Neem een goeie docent!!!

veel plezier[/quote]
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Daan

Ik vind ook de ademtechniek erg belangrijk... Alware een ballon ervan maken.
Of ontspannen en langzaam met je neus inademen alsof je iets lekkers ruikt.
En ademsteun ook, maar dat kost wel meer tijd en daarbij kan je als beginner beter even wachten... En het wordt inderdaad aangeraden om er een saxofoondcoent erbij te nemen.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

beginner

Zo wat een reactie's voel me al helemaal thuis  :D Zodra mijn Sax weer terug is zal ik proberen wat foto's te plaatsen .

Gr.Beginner

beginner

Afgelopen donderdag mijn sax weer op gehaald, Zag er weer goed uit keurig gepoetst en nieuwe polsters [ zo heten ze toch] hals was weer keurig gesoldeerd. En toen proberen er geluid uit te krijgen dat viel nog best wel tegen ik heb er 2 mondstukken bij een stalen en een eboniet ,Ik had eerst de metalen mondstuk er op staan met riet 2,5 wat een drama ik heb toen die van eboniet geprobeeerd met riet 2 dat ging iets makkelijker naar veel oefenen toch nog een zuivere noot er uitgekregen ik denk dat ik het wel onder de knie krijg . Heeft er nog iemand een goede tip voor een goed mondstuk en riet . De verkoper in de winkel wilde mij een Selmer s 80 verkopen was een goede voor beginners vond hem wel prijzig 120 E .
Ik heb nu 2 van SML en riet is van van Dooren .

Groeten

Beginner

the martin

Je zal nog wel merken dat er een verband is tussen tipopenening van je mondstuk en de sterkte van riet die je kan gebruiken.

Hoe groter de tipopening hoe lichter het riet dat je moet gebruiken.

Jannerd

Het beste mondstuk dat ik je kan aanraden is een Selmer C* of C***. Die komen volgens mij rond de € 90 (+/-). Onthoud goed dat bij saxofoons en mondstukken eens te meer het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" geld. ;)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan