Eigenlijk is het gewoon hetzelfde, maar met de portal wordt het overzichtelijker (dus via het hoofdmenu), maar dat kan natuurlijk ook als rubriek op het forum staan, zoals recensies. Het was/is wel handig met het uploaden van die plaatjes voor mensen. Maar helaas maakt het toch iets langzamer door die portal. Quotes zie je toch wel in sommige mensen hun namen, recensies: die staat oo op het forum. Top Site: er staat een rubriek, Nieuws: nou die nieuws wordt wel onder het rubriek van mededelingen gedaan, Picz: hiervoor is ook een rubriek, helaas kan je via het forum ze niet gelijk uploaden dus dat is een minpuntje wat je mist als je de portal eraf haalt. Weblog: leuk ideetje maar eigenlijk niemand die het initiatief neemt (ik ook niet...) Forum: gewoon naar het forum gaan, dus het is toch onduidelijker voor nieuwkomers lijkt me, aangezien sommige niet weten wat een forum is... Start: gewoon nieuws staat erop, wat ook onder mededelingen staan, ik vond het begin van het forum zonder portal ook erg leuk, met die plaatjes en links naar de rubrieken rechts dat was zeer goed ingedeelt.
Dus eigenlijk is er niet veel anders... Alleen zo'n portal doet me meer denken aan een echte saxofoonsite met veel informatie, terwijl dat ook in het forum te vinden is... En aangezien het een Saxforum is...