Ik denk dat het niet veel zal uitmaken...
Als de buis verder exact de zelfde dimensies heeft zal het geluid vergelijkbaar zijn.
Denk maar aan een normale trompet of pockettrompet. Wel is de terugkoppeling naar de speler anders (Beker dichterbij)
(Even niet gehinderd door enige kennis, of praktijk ervaring)
Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen een gebogen en een rechte sop, alt of tenor..
Voor de speler wel want die krijgt een volledig andere terugkoppeling van het geluid. (Meer geluid uit de beker gemengt door het geluid uit de toongaten)
Een toehoorder zal hier niets van merken.
Het probleem hierbij is echter dat waarschijnlijk het verloop (tapsheid, conischheid, hoe noem je dat) in de bodybuis niet overeen zal komen en er dus feitelijk sprake is van verschillende instrumenten...
Ook een verwijzing naar een opname om te onderschrijven dat er sprake is van andere klank tussen een rechte en kromme alt snijd volgens mij geen hout.
Het opnemen van een kromme altsax is met één microfoon te doen.
Een rechte vergt een andere techniek om ook het geluid uit de beker in de opnamen te combineren.
Daarom zijn er voor rechte sopsaxen ook van dubbele microfoon systemen.