Author Topic: Sax in het buitenland kopen, wie heeft ervaring hiermee?  (Read 4770 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tineke

• Member
  • *
Als ik op een Franse pagina kijk, dan zie ik dat de nieuwe Selmers daar veel goedkoper zijn dan in Nederland. Is er iemand die zijn sax vanwege de prijs uit het buitenland heeft gehaald.  Graag zou ik weten hoe jullie over deze (hachelijke) onderneming denken.

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 10 April 2006, 10:34:02 »
Zit wel iets in, maar er hangt natuurlijk wel een vast dat je minstens één keer over en weer naar Frankrijk moet ;)

Hoeveel scheelt het dan in prijs?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 10 April 2006, 11:09:01 »
Voor een Keilwerth misschien maar voor een Selmer lijkt me dat weinig waarschijnlijk ;)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #3 on: 10 April 2006, 16:51:00 »
Je kan zo'n sax best per post laten versturen...
Alleen ben je dan wel afhankelijk van de inpak kunsten van de verzender.
(Dat heeft mij dus het octaaf mechanisme van een in Amerika aangeschafte altax gekost)

Verder, als je buiten de EU iets koopt moet je natuurlijk ook nog invoerrechten ed. betalen.
Maar dat geldt dus niet voor Frankrijk.

Zoek dus een partij uit die ervaring heeft met het verzenden van instrumenten.

Offline Tineke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 10 April 2006, 22:24:57 »
Quote from: "the martin"

Ik zou zo wie zo geen sax per post laten versturen. Volgens mijn muziekleraar is de ene sax de andere niet, al is ie van hetzelfde merk.
(als je snapt wat ik bedoel)

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 11 April 2006, 15:22:55 »
Hee Tineke,

Muziekvriendjes van mij kopen vaak spullen bij musik produktiv in duitsland (schijnt vanuit NL niet belachelijk ver te zijn). Een Selmer SA 80 II is daar bijvoorbeeld al ongeveer driehonderd euro goedkoper.

Zelf geen ervaring met deze tent, maar t schijnt een soort media markt onder de instrumentenwinkels te zijn: Ze kunnen vrijwel alles leveren tegen een erg lage prijs, maar persoonlijke service is minder (schijn je voor in de rij te moeten    :-D )

www.musik-produktiv.de
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #6 on: 11 April 2006, 16:35:42 »
Quote from: "Tineke"
Quote from: "the martin"

Ik zou zo wie zo geen sax per post laten versturen. Volgens mijn muziekleraar is de ene sax de andere niet, al is ie van hetzelfde merk.
(als je snapt wat ik bedoel)

Klopt, helemaal mee eens.
Elke toeter speelt weer anders.
En als ik 2500 euro of meer aan een toeter uit zou gaan geven wil ik hem wel eerst zelf uitgeprobeerd hebben.

In mijn geval ging het om een goedkope sax die ik 4dehands via eBay heb gekocht.

Offline mrPC

• Member
  • *
    • http://www.cocreatives.nl
(No subject)
« Reply #7 on: 12 April 2006, 16:12:01 »
de meeste zichzelf respecterende muziekzaken in nederland bieden bij kwaliteitsinstrumenten zoals selmer saxen een niet-goed-geld-terug regeling. alleen krijg je dan,denk ik, ipv geld terug een andere sax terug. ik weet dat in ieder geval het saxofoonhuis in deventer dat doet.
als je mijn andere berichtje leest over jouw eventuele nieuwe selmer begrijp je waarom ik dit schrijf.
de ene selmer is de andere niet en voor 300 euro zou ik er niet over pijnzen om ongezien of onder tijdsdruk of wat dan ook een minder fortuinlijke aankoop te doen.
Met wat sterk onderhandelen moet je er in nederland ook wel aardig wat af kunnen krijgen waardoor het verschil niet meer zo groot zal zijn.

succes
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.