Author Topic: Sax kapot  (Read 6912 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline John G

• Member
  • *
Sax kapot
« on: 12 April 2006, 23:40:24 »
Ik heb iets super stom gedaan... mijn sax kapot gemaakt.

zonder dat de hals erop (wou net gaat spelen) zou even koffie halen en met de oktaaf mechanisme tegen de muur aangekomen en dat nog relatief hard ook... :cry:

In ieder geval, gelijk weggebracht voor reparatie en na een paar dagen  nagevraagd hoe het ermee was. Ik kreeg als antwoord dat ze niet weten of de oktaaf mechanisme los leverbaar is.

Is dit normaal bij saxophones, dat als er iets is met 1 van de assen dat er een hele nieuwe mechanisme moet worden aangeschaft?

Ik weet dat het niet de duurste sax is, nl. een Jupiter (pas 6 maanden oud) maar de onderdelen moeten toch normaal los leverbaar zijn, of is dit "wishful thinking" van mijn kant.

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #1 on: 13 April 2006, 00:23:13 »
Nee, meestal is dit niet zo schokkend.
Bij welke winkel was je geweest?

Offline John G

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 13 April 2006, 09:42:07 »
Ik ben bij Brugman in Gaanderen geweest.

Mischien niet de meest gerenomeerde sax winkel, maar vlak bij mij om de hoek. Ik wacht wel even af, hopenlijk valt het allemaal wel mee.

Maar je kan best begrijpen dat dit even schrikken was om te horen.

Groetjes
John

Offline Dai

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 13 April 2006, 14:40:18 »
hey heb je daar die saxdemper nog ff in je handen gehad? wat een vreselijk ding... :-D

Offline jupialto

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 13 April 2006, 16:27:19 »
John,

Droog je tranen en kijk vooruit. Iedereen heeft wel eens iets doms gedaan, daar leer je zeker van.

Middels E-Bay en aanverwante sites kom je nog wel eens een aanbiedinkje tegen van verenstaal en andere onderdelen. Zou je kunnen overwegen, want mogelijk kun je dan zelf iets oplossen: scheelt geld en je expertise neemt toe!

Suc6 bij de "verwerking" van dit gebeuren!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #5 on: 13 April 2006, 17:27:42 »
Quote from: "John G"
Ik heb iets super stom gedaan... mijn sax kapot gemaakt.

Ongeluk(je) kan gebeuren bij iedereen dus het is niet stom.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Red Hot Willie Pepper

• Member
  • *
Re: Sax kapot
« Reply #6 on: 14 April 2006, 00:42:10 »
Quote from: "John G"
Ik weet dat het niet de duurste sax is, nl. een Jupiter (pas 6 maanden oud) maar de onderdelen moeten toch normaal los leverbaar zijn, of is dit "wishful thinking" van mijn kant.

Klinkt mij ook vreemd in de oren dat van een 6 maanden oude sax geen onderdelen te krijgen zijn. Jupiter is toch niet zo'n heel kleine fabrikant, dus als die zaak met de importeur belt, of via de importeur met de fabriek contact opneemt, dan moet er toch wat te regelen zijn lijkt me!

Stel ze dat eens voor, of bel zelf met de importeur voor wat opheldering (heb helaas geen nr. voor je).

Hou ons op de hoogte!
[size=75]saxofoon in de koffer.. wat klopt er niet?[/size]

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #7 on: 14 April 2006, 19:23:44 »
Ja, dat is ook vreemd.
Ik was vandaag bij Amsterdam Winds en vertelde dus van je "probleempje".
Die onderdelen zijn doorgaans binnen een week te krijgen en het is ook vrij eenvoudig om het door een goede saxwinkel te laten repareren.

Ik zou zeggen... vraag een second opinion bij een Saxwinkel.

Offline John G

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 17 April 2006, 01:10:32 »
Tot op heden heb ik nog geen respons van de winkel, ik heb zelf wel een keer gebeld maar ze konden nog niets zeggen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Tis ten slotte toch al een goed week dat ie weg is.

Groetjes
John

Offline jeewee

• Member
  • *
    • http://www.funband120decibel.nl
(No subject)
« Reply #9 on: 18 April 2006, 15:41:39 »
Ik ging die sax dus gelijk ophalen en dan maar even wat verder rijden..

Succes, ik weet hoe vervelend t is....

jeewee
www.funband120decibel.nl
 Buescher Aristocrat tenor, Berg Larsen MP

Offline John G

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 20 April 2006, 16:45:08 »
Zo, ik heb hem weer terug.... Toch enigzins lang geduurd (na mijn gevoel). Maar ja, hij doet het weer, alleen, hij speelt wel anders. De knop van de oktaaf mechanisme is hoger dan normaal. Er zitten ook niet de origionele onderdelen in, die zouden 6-8 weken levertijd hebben (volgens de reparatuur). Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij, ik zag bij Jupiter (online)dat alle onderdelen binnen 24 uur verscheept worden.
Maar het went wel..... hoop ik... Ik wil hem in ieder geval niet nog een keer terugbrengen, ik moet er niet aan denken dat ik mijn sax weer een paar weken kwijt ben. Bij groot onderhoud weet ik in ieder geval waar die niet heen gaat.

Groetjes
John

Offline Tineke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 20 April 2006, 16:52:44 »
John, fijn voor je dat je sax terug is. Hebben ze je geen leen sax meegegeven? Dat doen ze in Deventer wel, kan je in elk geval lekker blijven spelen. Moest je er veel voor betalen?. Ik moest voor een onderhoudsbeurt en het vervangen van enkele polsters € 100,- betalen.

Offline John G

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 20 April 2006, 17:20:07 »
De Reparatie koste €65.-, wel te overzien dus, maar een leen/huur sax was er niet. Dus moest ik toch een tijdje zonder sax. Begon gewoon afkik verschijnselen te vertonen.
Ik denk dat ik volgende keer ook naar Deventer ga, toch enigzins bij mij in de buurt en(volgens mij) goed aangeschreven.

Groetjes
John