brandende vraag : Buescher Aristocrat aanschaffen?

Started by jeewee, 14 April 2006, 18:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CBone

Ziet er goed uit jeewee, benieuwd met wat voor mondstuk je straks gaat komen. Neem er de tijd voor.  :D

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

jeewee

Weet t nog niet CBone...denk er over om naar die ene "mondstukken goeroe" in Apeldoorn te gaan.. Ik neem in ieder geval de tijd, da's zeker..

groet,

jeewee
www.funband120decibel.nl
Buescher Aristocrat tenor, Berg Larsen MP

Daan

Jeewee, over die man gingen al een paar onderwerpen over

Hier:

Onderwerp 1 (goede argumenten wat Edwin en mr PC poste)
Onderwerp 2 (een ander wou het ook gaan proberen...)
Onderwerp 3 (een grote discussie waarbij het onderwerp rietenbinders ging, wat kan iedereen toch afdwalen ;) , maar ik was dus ook opzoek naar advies. Ik dacht zelf ook aan die man maar dat heb ik niet gedaan, mijn advies is daarom ook gewoon naar een saxofoonwinkel te gaan en zo veel mogelijk verschillende mondstukken testen, ook van dezelfde soort. Er zijn namelijk vele afwijkingen).
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

jeewee

Hi Daan,

bedankt voor je advies. Zal toch idd met mijn eigen sax eerst eens een saxwinkel bezoeken. Zit er in ieder geval over te denken om de overstap te maken naar een metalen monstuk maar eerst idd......uitproberen die handel!

jeewee
www.funband120decibel.nl

jeewee

Hi Jolle,

Dank maar ik weet inmiddels wel meer over deze sax...het is een late(begin jaren '80) Buescher.. In de jaren 60 is dit merk overgenomen door Selmer, een andere bekende naam voor deze(in ieder geval soortgelijke toeter) is de Selmer Bundy...

Op Amerikaanse fora heel verschillende verhalen over deze sax gelezen.. De een rept vooral over het feit dat deze lichting niet in de schaduw kan staan van de echte Aristocrat terwijl anderen deze zelfde "late" Aristocrat  roemen om zijn geluid...  En ik? Ik ben er in zijn totaliteit erg enthousiast over en dat....is imho het belangrijkste....

jeewee
www.funband120decibel.nl