0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Jonge saxofonist Tariq leeft zijn droom op MysterylandTariq Pijning gaat los op podium van MysterylandToen hij een jaar of zes was, kreeg hij voor het eerst een saxofoon in handen. En nu, vijftien jaar later, speelt Tariq Pijning de pannen van het dak op een van de grootste dancefestivals van Nederland: Mysteryland.Hij groeide op in Midwolda en Winschoten en woont nu in Groningen. Maar de wereld van de 21-jarige Tariq is in een aantal maanden enorm gegroeid sinds hij mee gaat als live-act van DJ Sam Feldt. Geen kleine naam in de dancescene. En dat opent deuren.Foto-Mario-MiskovicParijs, Ibiza, Mysteryland en meer'We hebben in de bekende Zig Zag Club in Parijs gespeeld, op Ibiza, Mallorca, een tour door Zwitserland, Tomorrowland, Creamfields in Engeland en nu ook Mysteryland', vertelt een glunderende Tariq. 'Wat ik nu allemaal meemaak is supervet. Dat je speelt op plekken waar David Guetta, Armin van Buuren en Hardwell ook staan. Daar sta ik ook gewoon te spelen. Bizar.'AllowayIn Oost-Groningen kenden de mensen hem misschien al als onderdeel van de band Alloway. Daarmee speelde hij vooral op feesten en partijen. De overgang naar een festival als Mysteryland of Tomorrowland kan haast niet groter.'Een jaar geleden keek ik de documentaire van Tomorrowland op Netflix', zegt hij. 'Toen zei ik tegen m'n beste vriend: daar wil ik ooit staan. En nu heb ik dat al gedaan. Dat is echt bizar.'AfscheidsconcertDoor dit succes komt er wel een einde aan zijn tijd bij Alloway. Eind september staat hij voor het laatst op de planken met de band waar Tariq sinds 2009 onderdeel van is. 'Dat wordt mijn afscheidsconcert, in de Klinker. Het is jammer dat ik daar mee moet stoppen, maar dit gaat nu voor. Dit is nu een full-time baan geworden.'Een topgozerEn dan te bedenken dat Sam Feldt eigenlijk bij toeval bij Tariq is uitgekomen. 'Sam had de saxofonist van Bakermat op het oog, maar die kon niet', vertelt hij. 'En wat echt bijzonder is, is dat die saxofonist mij heeft aanbevolen bij zo'n grote artiest als Sam, terwijl hij echt alle saxofonisten uit het wereldje kent. Echt een topgozer, daar ben ik hem heel erg dankbaar voor.'Samen nog jaren tourenZo blij als Tariq is met deze kans, zo tevreden is ook zijn 'baas' Sam Feldt over hem. 'Tariq deed het vanaf het begin al hartstikke goed. Ik vind het supertof om hem bij het team te hebben en ik wil nog jaren met hem touren', aldus de DJ. 'Ik zou er naar toe willen dat hij een vast onderdeel wordt van de Sam Feldt-act.' 'Ik hoop hier voor altijd mee door te kunnen gaan', besluit de jonge saxofonist. 'Dit is waar ik altijd van heb gedroomd. Ik geniet van de kansen die ik krijg en ik hoop dat ik daar zo lang mogelijk van kan blijven genieten.'Door: RTV Noord