Author Topic: even voorstellen  (Read 3384 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Anitaraaf

• Newbie
  • *
even voorstellen
« on: 12 September 2017, 17:22:36 »
Hallo,

Ik ben Anita. Ik heb in mijn jeugd veel muziek gespeeld. Begonnen met blokfluitles, daarna dwarsfluit en uiteindelijk heb ik voor de saxofoon gekozen.
Ik speel al jaren niet meer. Heel af en toe pak ik de instrumenten nog uit de kast en speel ik er een aantal keer op, maar niet meer met regelmaat.
Ik heb van een oom een Yamaha wx11 met toebehoren gekregen. Vandaag die eens uitgeprobeerd. Net als de saxofoon, alleen leuker voor de  buren  ;D
Heeft iemand ervaring met de Yamaha? Ik speel er niet vaak genoeg op, dus denk er over na om hem te verkopen, maar als iemand mij kan overtuigen dat het een leuk instrument is hou ik hem misschien wel.
Ik ben alleen wel benieuwd wat zo'n yamaha op kan leveren.... ben al druk aan het zoeken op internet.

Groetjes Anita

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Re: even voorstellen
« Reply #1 on: 03 October 2017, 21:02:44 »
Welkom op dit mooie forum, Anita.
Zoals je merkt is de belangstelling onder forumleden voor de Yamaha WX11 "beperkt", en dat is een understatement. Ik denk dat sommigen met mij na het verdwijnen van de Selmer Varitone nek (samen met de Polderbaan, de selfie-stick en de bladblazer een van de slechtste uitvindingen ooit) dachten verlost te zijn van pogingen om met elektronica het geluid van een sax te vervormen of na te bootsen. Ik kan me echter wel voorstellen dat de WX11 een aardig alternatief is als een sax te zwaar is of de buren bezwaar maken.
Op Marktplaats wordt momenteel € 200 op een WX11 met synthesizer geboden - zie https://link.marktplaats.nl/m1202485253. Ik zou even wachten totdat die advertentie is verdwenen en dan proberen wat "bieden" oplevert. Succes met de verkoop, en ga door met die echte sax (wat voor sax is het?).
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.