Author Topic: even voorstellen  (Read 3384 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Anitaraaf

• Newbie
  • *
even voorstellen
« on: 12 September 2017, 17:22:36 »
Hallo,

Ik ben Anita. Ik heb in mijn jeugd veel muziek gespeeld. Begonnen met blokfluitles, daarna dwarsfluit en uiteindelijk heb ik voor de saxofoon gekozen.
Ik speel al jaren niet meer. Heel af en toe pak ik de instrumenten nog uit de kast en speel ik er een aantal keer op, maar niet meer met regelmaat.
Ik heb van een oom een Yamaha wx11 met toebehoren gekregen. Vandaag die eens uitgeprobeerd. Net als de saxofoon, alleen leuker voor de  buren  ;D
Heeft iemand ervaring met de Yamaha? Ik speel er niet vaak genoeg op, dus denk er over na om hem te verkopen, maar als iemand mij kan overtuigen dat het een leuk instrument is hou ik hem misschien wel.
Ik ben alleen wel benieuwd wat zo'n yamaha op kan leveren.... ben al druk aan het zoeken op internet.

Groetjes Anita

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Re: even voorstellen
« Reply #1 on: 03 October 2017, 21:02:44 »
Welkom op dit mooie forum, Anita.
Zoals je merkt is de belangstelling onder forumleden voor de Yamaha WX11 "beperkt", en dat is een understatement. Ik denk dat sommigen met mij na het verdwijnen van de Selmer Varitone nek (samen met de Polderbaan, de selfie-stick en de bladblazer een van de slechtste uitvindingen ooit) dachten verlost te zijn van pogingen om met elektronica het geluid van een sax te vervormen of na te bootsen. Ik kan me echter wel voorstellen dat de WX11 een aardig alternatief is als een sax te zwaar is of de buren bezwaar maken.
Op Marktplaats wordt momenteel € 200 op een WX11 met synthesizer geboden - zie https://link.marktplaats.nl/m1202485253. Ik zou even wachten totdat die advertentie is verdwenen en dan proberen wat "bieden" oplevert. Succes met de verkoop, en ga door met die echte sax (wat voor sax is het?).
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline zoot

• Member
  • *
  • ToeTErrrrr
« Reply #2 on: 03 October 2017, 23:33:54 »
Op Marktplaats wordt momenteel € 200 op een WX11 met synthesizer geboden - zie https://link.marktplaats.nl/m1202485253. Ik zou even wachten totdat die advertentie is verdwenen en ..........

die is van haar   ::) 8)
ToeTtOEt, groEt van ZoOT.

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #3 on: 04 October 2017, 11:17:51 »
Op Marktplaats wordt momenteel € 200 op een WX11 met synthesizer geboden - zie https://link.marktplaats.nl/m1202485253.
Dat is geen bod maar de ingestelde minimumprijs van de verkoopster. Door de hoogte van deze prijs is er ook nog niemand die geboden heeft. Is gewoon teveel voor een apparaat dat niet meer in de markt is en bij defect waarschijnlijk niet meer gerepareerd kan worden.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 04 October 2017, 18:19:28 »
Dat is geen bod maar de ingestelde minimumprijs van de verkoopster. Door de hoogte van deze prijs is er ook nog niemand die geboden heeft. Is gewoon teveel voor een apparaat dat niet meer in de markt is en bij defect waarschijnlijk niet meer gerepareerd kan worden.

De advertentie is op 10 september geplaatst en het bod is op 14 september gedaan. Bovendien staat er bij de prijs "Bieden", niet € 200, dus ik denk dat iemand € 200 biedt onder de naam Marktplaats. Het lijkt me een nette prijs, maar klaarblijkelijk denkt Anita daar anders over.
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline Anitaraaf

• Newbie
  • *
« Reply #5 on: 04 October 2017, 19:24:24 »
Nee hoor, daar denk ik niet anders over... ik zit nog in dubio... en wil even overleggen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Anitaraaf

• Newbie
  • *
« Reply #6 on: 04 October 2017, 19:33:25 »
En het was wel degelijk een bod.

Ik heb navraag gedaan bij de lokale muziekwinkel wat hij nog waard is en zij noemde mij een bedrag wat ik als richtprijs aan hield.
Ondertussen heb ik een bod gekregen van iemand waar ik na overleg mee akkoord ben gegaan, vanaf zaterdag heb ik hem niet meer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk