Author Topic: Bijtschade herstellen?  (Read 6360 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Bijtschade herstellen?
« on: 04 October 2017, 20:41:00 »
Ik kan deze vraag en het antwoord erop niet vinden in dit forum, dus een nieuw topic.
Ik heb een Selmer S80 baritonmondstuk uit de vuilnisbak gered (wat mensen al niet weggooien). Ik denk dat het mondstuk is bespeeld door een hamster of ander knaagdier want "bijtschade" is een understatement. Ik wil de putjes vullen, daarna glad afwerken, stickertje erop en spelen maar. Wie heeft ervaring met het vullen van een ebo mondstuk, en met welk materiaal bereik je een goed resultaat?
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

Offline jupialto

• Member
  • *
Re: Bijtschade herstellen?
« Reply #1 on: 04 October 2017, 21:03:53 »
Het eerste dat bij me opkomt is gebruik maken van een reparatiesetje voor ski's. Heb dat ooit es gebruikt. Je smelt dan kunststof in b.v. een door stenen veroorzaakte gleuf in je ski. Aangezien mijn ski's zwart waren aan de onderzijde koos ik natuurlijk voor zwarte kunststof. Heb er geen ervaring mee bij mondstukken, maar zou het zeker zelf proberen.
Na droging ff polijsten! Bij de ski smeer je er wax op, zou ik bij mondstuk niet doen (haha).               
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #2 on: 05 October 2017, 10:39:21 »
Ik kan deze vraag en het antwoord erop niet vinden in dit forum, dus een nieuw topic.
Ik heb een Selmer S80 baritonmondstuk uit de vuilnisbak gered (wat mensen al niet weggooien). Ik denk dat het mondstuk is bespeeld door een hamster of ander knaagdier want "bijtschade" is een understatement. Ik wil de putjes vullen, daarna glad afwerken, stickertje erop en spelen maar. Wie heeft ervaring met het vullen van een ebo mondstuk, en met welk materiaal bereik je een goed resultaat?

Tja Laatbloeier, Ik zou op zoek gaan naar een stuk eboniet en dat gebruiken. Op Youtube zie je ook wel dat epoxy wordt gebruikt. Ik zou dan watertank epoxy kiezen ivm mogelijke giftigheid.
Succes
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #3 on: 05 October 2017, 11:46:19 »
En alleen maar een nieuwe mogelijk wat dikkere plakker er op ?